muza Posted January 6, 2024 Posted January 6, 2024 Er zijn enkele kersenbomen die gerooid gaan worden en ergens anders geplant. Nu is de vraag of dat beter vandaag, dus zo snel mogelijk moet gebeuren of dat het over een paar weken, zeg 2 weken, kan of later. De bomen staan momenteel in de modder, vanwege de vele regenval is het een modderpoel geworden. Het rooien is dus bijna niet te doen. Vandaar dat ik denk dat het beter is om het na de vorstperiode te doen. Of dit over 2 weken kan, is natuurlijk nog maar de vraag. Kunnen de kersenbomen de vorst verdragen nu ze in het water lijken te staan en de grond straks waarschijnlijk bevriest? Wie heeft raad? Muza Quote
MSDG Posted January 6, 2024 Posted January 6, 2024 Neem aan dat de kersenbomen al jaren op die plek staan? Dit is niet de eerste keer dat ze onder water zullen staan. Belangrijk is vooral dat je niet kletsnat plant met de aankomende vorst. Meer voor je eigen gemak zou ik wachten tot het iets droger is, verplanten kan in Jan/feb nog prima. De vraag is wat je gaat doen als het na komende week weer gaat regenen, nog langer wachten? Uiteindelijk tikt de klok door en hoe eerder je verplant, hoe beter. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
marcelru Posted January 6, 2024 Posted January 6, 2024 Ik zou i.v.m. de aankomende vorst even wachten. Zolang de knoppen nog niet schuiven kun je prima verplanten. Maar let op, vanwege het erg zachte weer de afgelopen periode kon dat schuiven weleens vroeg beginnen, dit jaar. Dus: de vorst afwachten en daarna zo snel mogelijk aan de slag. Quote
Recommended Posts