Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft het nut om aardappels voor te kiemen?

En zo ja, hoe kan ik dat het beste doen?

Op een donkere vochtige plek, of in de (warme) zon?

Of toch gewoon maar beter de grond in?

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Bedankt Jorieke,

het internet loopt hier nog stug, en het zoeken nog stugger.

We hebben hier een tijdelijke internet verbinding, die niet stabiel is.

Daarom deed ik het even zo.

Gewoon snel vragen

Maar ik wil mijn achterstand qua tuin wat inlopen, en dus snel beginnen.

Onze nieuwe habitat :

https://youtu.be/BapOVa6jPgg

Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )

Geplaatst:

Ja als je ze eerst voorkiemt, dan heb je zo'n 2 weken voorsprong op de oogst. Heb je geduld dan kan je ze ook gewoon zo er in doen. Ik was verbaasd hoe snel de eerste planten boven kwamen, in verschillende boeken stond: 3á 4 weken,maar na 1,5 week kwam de eerste al boven en de rest volgde snel. En ja ook dit verbaast me weer, de eerste specie kuip heb ik zaterdag middag aangeaard,eerst een hoeveelheid compost er op, en daarna zaai en oogst grond,vanmiddag ging ik kijken, heb mijn man nog erbij geroepen, van snap jij dat nu? de eerste groene puntjes kwamen weer boven kijken. Blijkbaar hebben ze er zin in. Maar helaas kan ik niet door de kuip heen kijken. Dus geduld tot Juni.

Geplaatst:

Duhuh....wat een fijn topic.....gisteren aardappels gepoot. Had hier en daar al gelezen over dat je eerst uitlopers moet hebben, ik vraag dat aan de verkoper, zegt ie, nee joh, gewoon zo erin, de meeste mensen halen juist de uitlopers eraf. Ik heb de aardappels gehaald bij een klein bedrijfje wat er volgens mij al heel mijn leven zit ( en ik ben best oud!)

dus dacht, die weten het wel. Kreeg ik vandaag te horen dat het verkeerd is om ze er zo in te gooien, dus ik wilde morgen al naar de tuin om ze weer op te graven....maar dat hoeft dus gelukkig niet! Heb dan alleen geen voorsprong begrijp ik?! Nou, daar kan ik wel mee leven!

Geplaatst:

Nee hoor gewoon wat langer wachten een week of 2,in een mand heb ik ook geen aardappels geplant,met uitlopers was wel 3 weken wachten, en de plantjes zijn iets kleiner als de anderen die wel spruiten hadden, logisch natuurlijk. Maar komt goed uit eerst de andere 3 manden en als laatste die geen uitlopers had. maar komt goed ik ben er van overtuigd.

Geplaatst:

Ik poot ze altijd gelijk in de volle grond, als het hele grote aardappelen zijn, snij ik ze door de helft maar de kleinere gaan er zo in.

Als de grond lekker warm is, zijn ze inderdaad zo op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...