dick Geplaatst: 27 april 2012 Geplaatst: 27 april 2012 Hoi Jorieke ,heb je voor mij nog colakruid en Franse Dragon?
Jorieke123 Geplaatst: 27 april 2012 Auteur Geplaatst: 27 april 2012 Jazeker! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Geplaatst: 28 april 2012 Gisteren nog Griekse bergthee, aardbeimunt, en citroenkruid gestekt. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 28 april 2012 Geplaatst: 28 april 2012 Als de drie aanslaat, mag ik dan een stek? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Jorieke123 Geplaatst: 28 april 2012 Auteur Geplaatst: 28 april 2012 Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 3 mei 2012 Auteur Geplaatst: 3 mei 2012 Yeah, de rankspinazie komt op! Ik heb 1 potje met zaadjes in de kas gezet, en 1 buiten. En die in de kas komen nu op. Supersnel! Ik zet ze koeler, zodat het mooie stevige planten worden. En zal proberen ze steeds een groter potje te geven ( ) zodat ze op de moestuindag al een mooi kluitje hebben. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 3 mei 2012 Geplaatst: 3 mei 2012 http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Helly Geplaatst: 5 mei 2012 Geplaatst: 5 mei 2012 Wat fijn voor je Jorieke. Voelde me bijna schuldig dat ik een plantje van jou heb gekregen en het hier heel goed doet, terwijl die van jou dood zijn gegaan Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 5 mei 2012 Auteur Geplaatst: 5 mei 2012 Haha dat heb ik toch echt zelf gedaan hoor. Heb ze verplant toen het nog zo lekker weer was afgelopen winter. En daarna werd het zo vreselijk koud... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 6 mei 2012 Auteur Geplaatst: 6 mei 2012 Tot nu toe heb ik dit staan: Appelvrouw: stevia, hertshoornweegbree, rozemarijn, 7-jaars spin., rucola?, 2x wilde asperge, Suikerwortel, stuk van de zuring breedblad, stukje rode zuring, zilverwitte alsem, ananassalie, prei, kefir, cichoreiThessa: Stevia, rozemarijn, ananassalieGeedee: eucalyptus, egyptische ui, knolselderij, kefir, jasmijnKruidje: Roomse kamille, vaste maanzaad, rozemarijn, eeuwig moes, vast bonenkruidEva: - Bronzen venkel- citroentijm- Echte heemst- Grote bevernel. - Frans/Spaanse zuring- Wolfsmelk- Ananassalievan bovenstaande een per stuk -roomse kamille/ kruip kamille- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen). - vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaarvan bovenstaande een paar plantjes Dennis29: 3x Wilde asperge, ananassalie, groene appel-, lavendel-, basilicum-, limoen-, citroen-, en aardbeimunt, 7-jaars spinazie, oesterblad, cola kruid, franse zuring, apiosLisa: 7-jaars spinazie, rozemarijn, salie, citroentijm, vaste rucola, Ananas salie, kerrieplant, lavasHelly: rabarber, stevia, colakruid, brandnetelgier, valeriaan, tijm, salie, bonenkruidMargareth: egyptische ui, echte heemst, venkel, klimspin.Heylane: Rabarber, chocolademunt, lavendelmunt, vaste maanzaad, kaneelbasilicum, rozemarijn, ananassalie, sint janskruidMarieke: Witte asperge, colaplantje, Zilverwitte alsem, broedeitjes Bresse kipBonnie: ananassalie, gewone salie, Franse DragonThea: Ananassalie, eventueel rankspinazie, aardbeimunt, citroenkruid, griekse bergthee, cichoreiJasmin: Ananassalie, absinth, JuteGreetje11: 2 a 3 kippies, kefirkorrels, stevia, tijmDick: colakruid, franse dragon Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jasmin Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Tof, dank je alvast! We gaan binnenkort beginnen met de verkoop van onze eieren. Via de aardappelboer die we kennen (die heeft een klein winkeltje, wij mogen dat niet)Hopelijk levert iedere klant zijn doosje weer in, maar goed, dan nog hebben we er (hopelijk ) een boel nodig. ik heb er een boel die straks mee komen ... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 10 mei 2012 Auteur Geplaatst: 10 mei 2012 Te gek! Ik hoor net dat de aannemer aankomende dinsdag komt om de kozijnen in dat achterstuk van het huis te zetten. Eindelijk, wachten we al erg lang op, maar dat dat nou net nu moet? Alsof we nog geen flessen-big, een nog-te-bouwen-buitenplee, en sowieso veel te doen hebben Aan het bouwen hoeven we niets te doen, en het is vast zo klaar, maar de teringzooi om het huis, moet allemaal weg. En de doorgang naar boven moet dicht, want er moeten hele grote gaten in de muren komen. Wat enorm veel rood stof oplevert. Nou ja... kan er ook nog wel bij!! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Moeten we op DE dag allemaal ook een paar bezems, doeken en dweilen meenemen? (om te gebruiken uiteraard) Edit: Jorieke, heb je misschien een salieplantje voor mij? Ik krijg dat zaad hier niet omhoog En ik mis nog een bonenkruid, heb je dat misschien ook? Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 10 mei 2012 Auteur Geplaatst: 10 mei 2012 (vast)Bonenkruid en salie staan vanaf nu voor jou op mijn lijstje! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Thanx Ik neem wat extra's voor je mee Good things come in small packages
Kruidje Geplaatst: 10 mei 2012 Geplaatst: 10 mei 2012 Vast bonenkruid - daar zeg je wat. Probeer ik al een hele poos te zaaien. Vorig jaar kennelijk verdroogt en dit jaar komt het niet op (tot nu toe). Heb je er ook nog voor me? Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 Ik noteer het! Nu maar hopen dat die stekken snel aan slaan Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 Ik zoek trouwens nog kliswortel, of klit. Mijn zaadjes komen niet op... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Van dat plakgroen dat aan je kleding blijft hangen? Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 Van die klittenband bollen ja. Burdock in het Engels. Met eetbare wortels: "De penwortel van jonge planten kan gegeten worden als pastinaak. In Europa wordt de plant bijna niet meer gegeten, in het Verenigd Koninkrijk is er nog wel een populaire frisdrank te koop in de supermarkt die gemaakt wordt van paardenbloem en klit (dandelion & burdock)" (wikipedia) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Hmm nog nooit van gehoord. Wat moet je dan met die plantenresten doen? Dat wordt toch niet gegeten door dieren? Oh nog even een vraagje, kan ik misschien meer dan 1 salie en bonenkruid krijgen? Ik wil ze gelijk uitplanten in combinatieteelt (bij bonen, aardappelen, kool etc.). Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 Hoeveel dan? Roep maar, dan kijk ik of ik dat nog kan klaarzetten. Ik heb van het bonenkruid namelijk niet veel gestekt. Mijn eigen plant is nog aan de kleine kant namelijk. Misschien dit jaar nog wat 1-jarig bonenkruid zaaien voor de combiteelt, en dan dit plantje flink stekken zodat je een voorraad aanlegt?Maar ik zal ook even kijken hier. Van salie heb ik wel flink wat zaailingen. Die zijn nu nog wel klein, maar groeien hard. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 Ik heb nog staan: komkommerkruid in potjes, wat krulmalva, hertshoornweegbree, en vaste rucola. Wie? Ik zou nog wel wat (punt?)paprika plantjes willen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 11 mei 2012 Geplaatst: 11 mei 2012 Ik heb nog puntpaprika's over. Kwamen vorig jaar joekels aan Hoeveel wil je er?
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2012 Auteur Geplaatst: 11 mei 2012 Tja, wat je kwijt wilt Ik had er heel wat gezaaid, maar ze doen het niet allemaal even goed Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten