Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Yeah, de rankspinazie komt op! Ik heb 1 potje met zaadjes in de kas gezet, en 1 buiten. En die in de kas komen nu op. Supersnel! Ik zet ze koeler, zodat het mooie stevige planten worden. En zal proberen ze steeds een groter potje te geven ( ) zodat ze op de moestuindag al een mooi kluitje hebben.

Geplaatst:

Wat fijn voor je Jorieke. Voelde me bijna schuldig dat ik een plantje van jou heb gekregen en het hier heel goed doet, terwijl die van jou dood zijn gegaan

Good things come in small packages

Geplaatst:

Tot nu toe heb ik dit staan:

Appelvrouw: stevia, hertshoornweegbree, rozemarijn, 7-jaars spin., rucola?, 2x wilde asperge, Suikerwortel, stuk van de zuring breedblad, stukje rode zuring, zilverwitte alsem, ananassalie, prei, kefir, cichorei

Thessa: Stevia, rozemarijn, ananassalie

Geedee: eucalyptus, egyptische ui, knolselderij, kefir, jasmijn

Kruidje: Roomse kamille, vaste maanzaad, rozemarijn, eeuwig moes, vast bonenkruid

Eva:

- Bronzen venkel

- citroentijm

- Echte heemst

- Grote bevernel.

- Frans/Spaanse zuring

- Wolfsmelk

- Ananassalie

van bovenstaande een per stuk

-roomse kamille/ kruip kamille

- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen).

- vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaar

van bovenstaande een paar plantjes

Dennis29: 3x Wilde asperge, ananassalie, groene appel-, lavendel-, basilicum-, limoen-, citroen-, en aardbeimunt, 7-jaars spinazie, oesterblad, cola kruid, franse zuring, apios

Lisa: 7-jaars spinazie, rozemarijn, salie, citroentijm, vaste rucola, Ananas salie, kerrieplant, lavas

Helly: rabarber, stevia, colakruid, brandnetelgier, valeriaan, tijm, salie, bonenkruid

Margareth: egyptische ui, echte heemst, venkel, klimspin.

Heylane: Rabarber, chocolademunt, lavendelmunt, vaste maanzaad, kaneelbasilicum, rozemarijn, ananassalie, sint janskruid

Marieke: Witte asperge, colaplantje, Zilverwitte alsem, broedeitjes Bresse kip

Bonnie: ananassalie, gewone salie, Franse Dragon

Thea: Ananassalie, eventueel rankspinazie, aardbeimunt, citroenkruid, griekse bergthee, cichorei

Jasmin: Ananassalie, absinth, Jute

Greetje11: 2 a 3 kippies, kefirkorrels, stevia, tijm

Dick: colakruid, franse dragon

Geplaatst:

Te gek!

Ik hoor net dat de aannemer aankomende dinsdag komt om de kozijnen in dat achterstuk van het huis te zetten. Eindelijk, wachten we al erg lang op, maar dat dat nou net nu moet? Alsof we nog geen flessen-big, een nog-te-bouwen-buitenplee, en sowieso veel te doen hebben

Aan het bouwen hoeven we niets te doen, en het is vast zo klaar, maar de teringzooi om het huis, moet allemaal weg. En de doorgang naar boven moet dicht, want er moeten hele grote gaten in de muren komen. Wat enorm veel rood stof oplevert.

Nou ja... kan er ook nog wel bij!!

Geplaatst:

Moeten we op DE dag allemaal ook een paar bezems, doeken en dweilen meenemen? (om te gebruiken uiteraard)

Edit: Jorieke, heb je misschien een salieplantje voor mij? Ik krijg dat zaad hier niet omhoog En ik mis nog een bonenkruid, heb je dat misschien ook?

Geplaatst:

Vast bonenkruid - daar zeg je wat.

Probeer ik al een hele poos te zaaien. Vorig jaar kennelijk verdroogt en dit jaar komt het niet op (tot nu toe).

Heb je er ook nog voor me?

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Van die klittenband bollen ja. Burdock in het Engels. Met eetbare wortels:

"De penwortel van jonge planten kan gegeten worden als pastinaak. In Europa wordt de plant bijna niet meer gegeten, in het Verenigd Koninkrijk is er nog wel een populaire frisdrank te koop in de supermarkt die gemaakt wordt van paardenbloem en klit (dandelion & burdock)" (wikipedia)

Geplaatst:

Hmm nog nooit van gehoord. Wat moet je dan met die plantenresten doen? Dat wordt toch niet gegeten door dieren?

Oh nog even een vraagje, kan ik misschien meer dan 1 salie en bonenkruid krijgen? Ik wil ze gelijk uitplanten in combinatieteelt (bij bonen, aardappelen, kool etc.).

Geplaatst:

Hoeveel dan? Roep maar, dan kijk ik of ik dat nog kan klaarzetten. Ik heb van het bonenkruid namelijk niet veel gestekt. Mijn eigen plant is nog aan de kleine kant namelijk. Misschien dit jaar nog wat 1-jarig bonenkruid zaaien voor de combiteelt, en dan dit plantje flink stekken zodat je een voorraad aanlegt?

Maar ik zal ook even kijken hier.

Van salie heb ik wel flink wat zaailingen. Die zijn nu nog wel klein, maar groeien hard.

• Nieuwe aanmaken...