appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 o, ik koop ook eieren van je als je genoeg hebt 2 dozen..ik neem alleen geen doosje mee We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Ik zit me even te bedenken of we eieren in iets anders kunnen vervoeren dan de eierdoosjes die we meenemen, anders heeft het ook weinig nut voor Jorieke dat we ze weer mee terug nemen Ik neem 1 doos van 10 en 2 doosjes van 6 mee daar naar toe. Good things come in small packages
thea Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 cichorei plantjes Maagdenburger.Geen witlof maar cichorei voor de koffie en goed vezelrijk voor de darmen.Wil wel een plantje. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
greetje11 Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Jorieke, moet iedereen een stoel meenemen.Of was dat al ergens gemeld.Ik ga er vanuit dat je niet voor 45 mensen stoelen hebt Ik kom niet alleen, maar mijn buurvrouw komt mee.
Jorieke123 Geplaatst: 17 mei 2012 Auteur Geplaatst: 17 mei 2012 Greetje: We maken zitplaatsen van planken en pallets. Dus dat komt goed. Mocht je een stoel kwijt kunnen in de auto, dan is dat natuurlijk altijd goed. Ehm, Helly en Jet.. ik moet even kijken of ik nog genoeg eieren kan opsparen t/m zondag. Mogen er ook iets kleinere (groter dan kriel hoor) eitjes bij zitten? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Tot nu toe heb ik dit staan: Appelvrouw: stevia, hertshoornweegbree, rozemarijn, 7-jaars spin., rucola?, 2x wilde asperge, Suikerwortel, stuk van de zuring breedblad, stukje rode zuring, zilverwitte alsem, ananassalie, prei, kefir, cichoreiThessa: Stevia, rozemarijn, ananassalie, rankspinazie, aardbeimunt, asperge, lavendelmunt, kaneelbasilicum, en kefirkorrelsGeedee: eucalyptus, egyptische ui, knolselderij, kefir, jasmijnKruidje: Roomse kamille, vaste maanzaad, rozemarijn, eeuwig moes, vast bonenkruidEva: - Bronzen venkel- citroentijm- Echte heemst- Grote bevernel. - Frans/Spaanse zuring- Wolfsmelk- Ananassalievan bovenstaande een per stuk -roomse kamille/ kruip kamille- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen). - vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaarvan bovenstaande een paar plantjes Dennis29: 3x Wilde asperge, ananassalie, groene appel-, lavendel-, basilicum-, limoen-, citroen-, en aardbeimunt, 7-jaars spinazie, oesterblad, cola kruid, franse zuring, apiosLisa: 7-jaars spinazie, rozemarijn, salie, citroentijm, vaste rucola, Ananas salie, kerrieplant, lavasHelly: rabarber, stevia, colakruid, brandnetelgier, valeriaan, tijm, salie, bonenkruidMargareth: egyptische ui, echte heemst, venkel, klimspin.Heylane: Rabarber, chocolademunt, lavendelmunt, vaste maanzaad, kaneelbasilicum, rozemarijn, ananassalie, sint janskruidMarieke: Witte asperge, colaplantje, Zilverwitte alsem, broedeitjes Bresse kipBonnie: ananassalie, gewone salie, Franse DragonThea: Ananassalie, eventueel rankspinazie, aardbeimunt, citroenkruid, griekse bergthee, cichorei, crosneJasmin: Ananassalie, absinth, JuteGreetje11: 2 a 3 kippies, kefirkorrels, stevia, tijmDick: colakruid, franse dragon als je nog hebt zou ik heel graag een stekkie van de;rankspinazie, aardbeimunt, asperge, lavendelmunt, kaneelbasilicum, en kefirkorrels willen ruilen.laat je weten of het lukt en wat je retour wilt ? kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
thea Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Ik zet het potje bij de rest van jouw plantjes Thea! Ik vond de knolletjes wat tegenvallen (lag misschien ook aan zandgrond?) dus ik heb er weinig mee gedaan. Ik heb ook nog cichorei plantjes staan. Maagdenburger.Deze heb je nog niet genoteerd. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Helly Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Ehm, Helly en Jet.. ik moet even kijken of ik nog genoeg eieren kan opsparen t/m zondag. Mogen er ook iets kleinere (groter dan kriel hoor) eitjes bij zitten?Voor ons is dat prima! Laat even weten hoeveel het kost, dan kan ik het afgepast meenemen. Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 17 mei 2012 Auteur Geplaatst: 17 mei 2012 @Thessa: Staat er bij! wat voor een asperge wil je? Groen, wit, of wild?@Thea: staat er bij! @Helly: Ik heb nu in ieder geval 1 doosje met 10 eieren. Ik moet er zeker nog wel 1 vol krijgen. Dat die dan naar Appelvrouw gaat, en de rest verdelen?Ze blijven toch zeker wel 4 weken goed hoor. De eitjes kosten 25 cent per stuk. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 Mogen er ook iets kleinere (groter dan kriel hoor) eitjes bij zitten?Prima de Lux!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Geplaatst: 17 mei 2012 Geplaatst: 17 mei 2012 @Thessa: Staat er bij! wat voor een asperge wil je? Groen, wit, of wild?toppie !! enne.....ik heb ze allemaal niet....als je van alle iets kwijt kan graag kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Eva Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Wil je mijn lijstje even doornemen Jorieke? Joriekegeeft:- Kleine (zichzelf)uitgezaaide rozemarijn plantjes. - Bronzen venkel- citroentijm- Echte heemst- Grote bevernel. - Frans/Spaanse zuring- roomse kamille/ kruip kamille- 7-jaars spinazie zaailingen (net opgekomen). - vaste papaver met eetbaar maanzaad. Zaailingen van dit jaarkamperfoelieananassalie rankspinazieAllium senescens subsp. glaucumkrijgt :pol heelblaadjes wilgenroosjewilde tulpjes haarlems klokkenspel ?Nigella sativadaslook(heel veel)maarts viooltjetomatillokliswortelStoeptegel genoeg extra's voor de gastvrouw wilgenroosje( hangen nogal slapjes...)wilde tulpjes (zien er uitgebloeid en lelijk uit)haarlems klokkenspel ?(nog niet gehaald)Nigella sativa (nog steeds niet boven, geef het weinig kans)daslook(heel veel)maarts viooltje (2 potjes vol, doen het prima)tomatillo (ziet er maar zielig uit...)kliswortel (maar één plantje)Stoeptegel of twee... genoeg extra's voor de gastvrouw als enkele van de plantjes écht niet willen neem ik gewoon wat extra voorraad voor je mee goed?
Jorieke123 Geplaatst: 18 mei 2012 Auteur Geplaatst: 18 mei 2012 Ziet er (met mijn slaperige kop) goed uit Eva! Komt goed Thessa! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Margareth Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Jorieke geen idee of je je eerste bericht bijhoudt, heb je voor mij de 7 jaarsspinazie en de venkel nog genoteerd?
Jorieke123 Geplaatst: 18 mei 2012 Auteur Geplaatst: 18 mei 2012 Margareth: ik plaats de lijst steeds weer opnieuw, met de updates. Voor jou heb ik in potjes staan: egyptische ui, echte heemst, venkel, rankspinazie. Je wilt er dus ook nog 7-jaars spinazie bij? Is goed hoor Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Margareth Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 uhm ik dacht eigenlijk dat rankspinazie en 7 jaars spinazie t zelfde was... maar zo niet, dan graag als je t nog hebt Heb je nog eierdozen nodig?
Jorieke123 Geplaatst: 18 mei 2012 Auteur Geplaatst: 18 mei 2012 Nee, rankspinazie gaat echt 3 meter de lucht in, en 7-jaars spinazie wordt maar zo'n 50 cm hoog. Ik heb ze allebei nog! Eierdoosjes kunnen we inderdaad altijd gebruiken! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 18 mei 2012 Auteur Geplaatst: 18 mei 2012 Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
joke81 Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 ik denk ook een tiental eieren op overschot te hebben, ik breng ze wel mee voor iemand die ze wilik breng ook een tiental eierdozen mee
Marieke Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Jorieke, zijn de bresse eitjes eigenlijk nog eitjes of al kuikentjes? Dan weet ik of ik een eierdoosje of kuikendoosje mee moet nemen ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Jorieke123 Geplaatst: 18 mei 2012 Auteur Geplaatst: 18 mei 2012 Verdorie... ik wil je de hele dag al een PM gaan sturen. Mijn hoofd loopt een beetje over, sorry Het zijn nu al kuikens, ze zijn gisteravond en vandaag uit gekomen. Ik ga heel erg mijn best doen om zondag te kunnen zien wie de hennetjes zijn... En wie de Marans/Bresse bastaard-kindjes zijn Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Marieke Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Geeft niets, loop zelf ook giga achter op het forum. Maarre, kunnen ze al zo snel wel vervoerd worden denk je? Ik moet een uur rijden ongeveer.. ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Jorieke123 Geplaatst: 18 mei 2012 Auteur Geplaatst: 18 mei 2012 Och jawel hoor. Heb je een lamp? Of een warmhoudplaat? ja toch? Ik moet even kijken hoeveel er nu lopen, en of je er dan nog eentje bij krijgt die al iets ouder is (die is remy-alleen). Maar als ik er 4 van dezelfde leeftijd heb, dan is dat beter. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 18 mei 2012 Geplaatst: 18 mei 2012 Voor de vervoer misschien deze tip: een warme platte kruik voor de kleintje.Zo deden wij het kruik en boven een lamp vonden ze heerlijk.onder en boven warmte. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Aanbevolen berichten