Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Nestkastjes voor vlinders en lieveheersbeestjes

Infinite

Recommended Posts

Vandaag zag ik in de folder van de intratuin nestkasjes staan voor insekten. Vooral die voor vlinders en lieveheersbeestjes zien er erg leuk uit vind ik! Maar ik vraag me nou af of zo'n beestje zich echt laat verleiden om in zo'n kastje te gaan zitten?

Heeft er iemand ervaring met zo'n soort kastje??? Ik ben erg benieuwd of ze ook echt 'werken'. Als er echt vlinders en lieveheersbeestjes in gaan zitten tijdens slecht weer, en ik ze zo meer in de buurt van mijn tuin houd, ga ik wel zo'n dingetje aan mn schuur hangen

nestkastjes.jpg

bron

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Ja werkt echt, bij lieveheersbeestje moet je dacht ik wel beetje stro erin stoppen en bij vlinder een takje dat hij ergens aan kan hangen.

Mooie prijs voor intratuin, daarvoor kun je niet zelf maken.

Players only love you when they're playing.

De nestkast is eigenlijk meer decoratief dan praktisch. Kleine kans dat zich er vlinders in ophouden. Een schuilplaats voor kleinere insecten lijkt me aannamelijker.

Vlinders schuilen liever tussen klimopbladeren, in schuren (schoenlappersvlinders gedurende de winter) of in een holle spouwmuur.

Edited by Guest

Nee dat denk ik ook niet.

We hebben besloten om op 2de paasdag de huisjes te gaan bemachtigen... (lees: al ellebogend door de shoppende paas-massa heen) *godstamijbij*

To plant a garden is to believe in tomorrow.