Infinite Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Vandaag zag ik in de folder van de intratuin nestkasjes staan voor insekten. Vooral die voor vlinders en lieveheersbeestjes zien er erg leuk uit vind ik! Maar ik vraag me nou af of zo'n beestje zich echt laat verleiden om in zo'n kastje te gaan zitten? Heeft er iemand ervaring met zo'n soort kastje??? Ik ben erg benieuwd of ze ook echt 'werken'. Als er echt vlinders en lieveheersbeestjes in gaan zitten tijdens slecht weer, en ik ze zo meer in de buurt van mijn tuin houd, ga ik wel zo'n dingetje aan mn schuur hangen bron Quote To plant a garden is to believe in tomorrow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Ja werkt echt, bij lieveheersbeestje moet je dacht ik wel beetje stro erin stoppen en bij vlinder een takje dat hij ergens aan kan hangen.Mooie prijs voor intratuin, daarvoor kun je niet zelf maken. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Je moet wel een beetje vlinderbloemen in je tuin hebben anders blijft het huisje leeg..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Infinite Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Mijn tuin is butterfly heaven Quote To plant a garden is to believe in tomorrow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 mine too Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
veuvecouderc Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Mooie prijs voor intratuin, daarvoor kun je niet zelf maken. Hahahahaha. Als je je tuin een beetje gevarieerd aanplant en niet volzet met exotische soorten en 'em niet elke dag schoonveegt dan heb je gratis en voor niets een (t)huis voor allerlei insecten. Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Infinite Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Niet zo nuchter joh . Daarnaast veeg ik mijn mini-tuin graag brandschoon en vind ik zo'n kastje erg decoratief staan Quote To plant a garden is to believe in tomorrow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
veuvecouderc Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 .. en vind ik zo'n kastje erg decoratief staan Zeg dát dan , dan hoor je mij niet. Maar als je vraagt of het werkt, weet ik dan wel een goedkoper antwoord Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Ziet er leuk uit en idd, voor dat geld moet je t niet zelf gaan maken! Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Menph Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 (edited) De nestkast is eigenlijk meer decoratief dan praktisch. Kleine kans dat zich er vlinders in ophouden. Een schuilplaats voor kleinere insecten lijkt me aannamelijker. Vlinders schuilen liever tussen klimopbladeren, in schuren (schoenlappersvlinders gedurende de winter) of in een holle spouwmuur. Edited April 4, 2012 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Infinite Posted April 4, 2012 Author Share Posted April 4, 2012 Nee dat denk ik ook niet. We hebben besloten om op 2de paasdag de huisjes te gaan bemachtigen... (lees: al ellebogend door de shoppende paas-massa heen) *godstamijbij* Quote To plant a garden is to believe in tomorrow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 Ik krijg ook zin om er een boel te halen, na paasweekend is Intratuin uitverkocht Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LucV Posted April 4, 2012 Share Posted April 4, 2012 -topic opgeschoond- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts