wouter Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 mijn rabarber en rode bieten zijn aangevreten wie zou de boosdoener kunnen zijn? er lopen mieren rond maar dit lijkt mij een onwaarschijnlijke dader... of toch??? : eh: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Heb je er een foto van? Zijn de randjes aangeknaagd? Of zitten er gaatjes in het blad? Of...? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouter Posted April 6, 2012 Author Share Posted April 6, 2012 geen foto maar de randjes zijn afgeknaagd en vooral bij mijn jonge rabarberplant... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Mieren zijn het niet geweest. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Misschien die verdomde aardvlooien? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Muizen? Zijn het echt knaagsporen dan zou ik daaraan denken..hoe groot waren de bietjes eigenlijk..zijn het de blaadjes die gaatjes hebben ( dan zou ik ook aan aardvlooien denken) of de knolletjes die aangevreten zijn? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Slakken? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouter Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 het zijn de blaadjes die aangevreten zijn de plantjes zijn nog redelijk jong Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 dan denk ik ook slakken..kijk eens onder potjes, stenen etc in de buurt van de plantjes? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
net Posted June 11, 2020 Share Posted June 11, 2020 zit hier nu ook voor het eerst met het probleem jonge bietje totaal kaal gevreten geen slak te vinden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 11, 2020 Share Posted June 11, 2020 (edited) Welkom net, Ga eens 's nachts kijken......slakken zijn nachtdieren. Met vochtig weer zoals nu komen ze tevoorschijn. Overdag schuilen ze op een donker en vochtig plekje, alles opruimen en veel schoffelen helpt zeker. Edited June 11, 2020 by Patrijs Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
net Posted June 11, 2020 Share Posted June 11, 2020 probleem gevonden mussen hahaha de mussen vreten al jonge sla maar ik weet dus nu waarom ze zo graag in mijn tuin zijn nieuw planten dus en net erover Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted June 11, 2020 Share Posted June 11, 2020 Mooi, daders gevonden. Hier snoepen de heggemussen van het peulen en erwtenloof, maar het zijn er maar een stuk of zeven en ik heb meters van dat spul. 👍 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts