Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Floriade


Frank Houweling

Aanbevolen berichten

ps....ik zag overigens wel foldertjes in het frans nu

 

Echt? Top, dan heeft al ons gezeur goed geholpen.

 

Ja het commerciële karakter van de Floriade valt goed tegen..ik heb jullie gewaarschuwd..

Maar toch wil ik niet zeggen dat het een verloren dag is geweest, integendeel. Ik heb een hoop dingen geleerd over bv waterbeheer en nieuwe technieken van landbouw.

Waarschijnlijk had ik ook meer schik in de dag omdat ik met die groep Fransen was, je bekijkt alles met nieuwe ogen, en zij vonden het allemaal geweldig, zo geweldig dat ze het met de jaarlijkse dorpsreis met 50 man terug zijn gegaan.

 

PS als er nog iemand gaat en die foldertjes ziet wil die er dan enkele (2) voor mij meenemen?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn er ook geweest (hebben er een familie-uitje met mijn moeder en de ouders van mijn man van gemaakt). Ik vond het superleuk en mijn kinderen die eerst heel sceptisch waren vonden het heel interessant.

 

Inderdaad - op gegeven moment zijn we maar niet meer de huisjes in gegaan omdat er (voor mij dan) te weinig nieuwe informatie te vinden was en het was er soooooo druk. Het meeste had ik al eens wat diepgaander over gelezen en dat vond ik jammer. Denk dat de gemiddelde bezoeker zich niet zo bezig houdt met landbouw.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er ook onlangs. Moet zeggen als geheel krijgt het van me een dikke voldoende.

Er waren schitterende bloemen bedden en schitterende tuinen. Wat mij en meerdere opvielen was dat het groen niet overal goed bijgehouden wordt (ik was met een tuinman, agrariër). De info stands over groente en fruit vonden wij waardeloos het nivo was van een kleuterklas level.

En in de wereld tuinen was het meeste kitch en alleen maar om prulletjes te verkopen. Met mij was ook een lange blonde dame, als zij in een buitenlandse tuin liep vielen de oogjes bijna uit de oogkassen van de mannelijke verkopers en gingen ze in hun moerstaal ratelen. Oftewel ze zitten gewoon over je te kletsen.

 

Voor de mensen die geen of weinig verstand van landbouw of tuinen hebben is het echt schitterend. Kijk je iets verder dan zie je ook wat mindere puntjes helaas.

 

Maar over 10 jaar gaan we weer hoor het kan alleen maar verbeteren toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...