RobN Posted March 24, 2024 Share Posted March 24, 2024 Ik heb nog a het poten in november winterpootuien over, deze hebben in de schuur gelegen en zijn veelal nog hard, sommigen lopen iets uit. Kan ik ze gewoon nu ook zetten als zomerui of beter om een zakje nieuwe te kopen? Mijn zaaiuien zijn niet zo best gegaan op de 1 of andere manier,nog niet de helft opgekomen helaas. Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted March 24, 2024 Share Posted March 24, 2024 Zelf zou ik ze gewoon poten, de winter is maar net voorbij en in de schuur worden ze er ook niet beter op. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobN Posted March 24, 2024 Author Share Posted March 24, 2024 Oke dus de groei periode is dan ongeveer hetzelfde als gewone zomer poot uit? Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted March 24, 2024 Share Posted March 24, 2024 Ze zijn vergelijkbaar met knoflook, die ook pas na de winter flink gaat groeien. Ze worden misschien wat kleiner of als het snel warm wordt misschien meer kans op schieten maar dan bijtijds oogsten als bosuien. Ze zullen normaal wat vroeger zijn als gewone pootui. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts