Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Ja met lokplanten moet je ook uitkijken. Ik weet dat @Vrouwholle geloof ik? vorig jaar zei dat als er Afrikaantjes staan, dan komen ze daarop af, maar dan ruiken ze de kool of de sla en daar geven ze dan hun voorkeur aan. Dus ik zet niet zo gauw Afrikaantjes bij mijn groente, maar in een bak ernaast, zodat ze niet makkelijk overspringen, maar wel op de Afrikaantjes en Oost-Indische kers afkomen als ze de tafels bereikt hebben tenminste.

Geplaatst:

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb dit seizoen nog niet een keer slakkencontrole gedaan @Petrasmoestuin. Ik vind van die ienie mini slakjes af en toe… ik heb wel hier en daar wat aangegeten blad maar daar verdenk ik meer mussen en muizen van….🤔

Vorig seizoen haalde ik ze ‘s nachts weg met een zgn kookpincet en dan gelijk in beker heel heet water…liet ik leeglopen in een oud zeef en dan de kliko in….

Ik leef erg met jullie mee hoor… vreselijk zulke hoeveelheden.. en in een nacht/dag complete planten kwijt zijn….😢😑

Ik zag in eerdere jaren idd juist steeds meer slakken als ik lok middelen gebruikte….🤔

Ik zag ook dat slakken zich overdag schuilhouden op buur planten die ze juist niet lekker vinden….🤔

Heb ik nou net wel gister potje gezaaide sterafrikaantjes gekocht voor in mijn bakken omdat mijn zelf gezaaide afrikaantje maar niet op willen komen… vergeten dat dat slakken trekt… iets met leeftijd denk ik…😬

Afijn afrikaantjes hebben toch nut en zijn gewoon leuk ( die kleintjes dan 😊) dus ik ga het zien.😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

Geplaatst:
1 minuut geleden, Vrouwholle zei:

vergeten dat dat slakken trekt… iets met leeftijd denk ik…😬

😂😂😂 Zo leuk om jouw verhalen te lezen. Ja ik heb hetzelfde probleem, maar dit had ik van jou dus goed onthouden.

2 minuten geleden, Vrouwholle zei:

meer slakken als ik lok middelen gebruikte….

😂😂😂

Geplaatst:
3 minuten geleden, Vrouwholle zei:

in beker heel heet water…

Daar hebben wij dus geen beker voor maar een grote emmer, die laat ik mijn man sjouwen, want die is zwaar en meurt.😂
Ik heb een hand nodig voor mijn lantaarn en de andere hand een plastic handschoen.

Geplaatst:

Ha ha ja dat snap ik @Petrasmoestuin jij heb van alles veel dus ook groter geschut nodig…😬😊 Mijn lief plaagde mij altijd met die nachtelijke zoektocht naar slakken want ja ik woon in drukke straat en ben dan doende in de voortuin…😅

Haaks op mijn dakterras staat een appartementen complex dus ja….😅 Kreeg ik van mijn lief een muts met ingebouwd lampje zodat ik mijn handen vrij heb….😅 “ Nu ga je vast aangehouden worden “ zei hij…🤣 Is niet gebeurd en best handig gebleken die muts!😉😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

Geplaatst:
1 minuut geleden, Vrouwholle zei:

een muts met ingebouwd lampje

Ik heb ook een lamp die ik op mijn hoofd kan zetten, maar die is niet sterk genoeg. Ik ben lang en dan moet ik als een kromme kabouter gaan lopen met mijn hoofd omlaag om alles goed te overzien. En nog erger: in augustus zijn er heel veel muggen en die kwamen dan op mijn hoofd, neus en oren zitten. Met een lantaarn kun je op verschillende plekken schijnen. Een enkele keer had ik beide, maar ja dat buigen van mijn hoofd he? En dan zakt die ook nog eens af tegen mijn bril.
Een muts met een lamp, die lijken mij ook handig, dan ben je gelijk incognito.

Geplaatst:

Een dikke laag en misschien ook nog een buitenring..en als t verdroogd dan werkt het niet meer. Dat in tegenstelling tot de hulst die prikt ook nog best wel als de bladeren verdroogd. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

🤣 ha ha petra ik zie het voor me nu 🤣 Maar idd zo heeft ieder zijn eigen favo manieren he👍😊🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

ps aha het is droog aan de slag!👍😊

Geplaatst:

Ik leg ook wel bolsters van tamme kastanjes dicht tegenelkaar aan om een vak heen waar jonge slak gevoelige plant staat @appelvrouw…. Die zijn gedroogd ook nog steeds gemeen stekelig en bewaar ik voor dit doel….

Mijn bakken staan best vol dus als er overhangend blad is werkt dat dan ook weer niet….🤔🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic