citroen Posted April 1, 2024 Share Posted April 1, 2024 Ik zou mijn Nieuw Zeelandse spinazie zaadjes willen opkweken in 9 cm potjes ,Nu in April in koude bak Ik heb al gezien bij zaaien in volle grond ,dat er na het zaaien goed water gegeven word (3x met gieter over de zaai voor ) Is dat bij opkweek in 9cm potjes ook nodig ? Mag de grond er in verzadigd zijn ? of is er kans op rootten van de zaadjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted April 1, 2024 Share Posted April 1, 2024 De grond goed vochtig houden, de zaadjes zijn kurkachtig zoals je kan zien. Niet te nat natuurlijk, wel laten drogen na gieten. Bij mij kiemen de vorig jaar gevallen zaadjes al bijna twee maanden in de platte bak. Een maal gehad en laten groeien, nooit meer zelf zaaien. 3 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted April 1, 2024 Share Posted April 1, 2024 Nou, zo werkt het bij mij echt niet, Patrijs. Elk jaar veel moeite om op te kweken, voorgeweekt, in potjes, gelijk in de grond, op warmte mat of niet, praten tegen ze of liedjes zingen…..echt moeilijk! Vorig seizoen dus ook geen planten gehad. Nu staan ze boven op zolder, en er staan er 7 boven… 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grusonia Posted June 6, 2024 Share Posted June 6, 2024 1 keer gezaaid in de kas, kom er nooit meer vanaf. Komt elk jaar weer gewoon op. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts