Henrietje Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Even een vraagje over de snoep-paprika....die had jij toch gezaaid Eva; dacht ik gelezen te hebben ?! Mag ik vragen hoe groot deze plant wordt? Lijkt me leuk en lekker, maar wil het gewoon in de MM-bak zaaien....zou dat lukken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Je kan ook een gewone paprika plant in een MM bak zetten. Zo heel groot worden ze buiten de kas niet. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Ik heb snack-paprika gezaaid, bij tabernal zaad besteld (mini B-orange heet ie) dit plaatje stond erbij. Geen info over de hoogte op de site, maar heb even het zakje erbij gezocht, staat natuurlijk ook niks op, maar na wat op internet zoeken... Ongeveer 60 cm hoogte, en wordt speciaal gekocht voor teelt in potten...http://www.johnsons-seeds.com/seeds-plants-gardening/10814/pepper-sweet-orange-babyWel binnen voorzaaien! Er zitten 30 zaden in het zakje, bij mij zijn tot nu toe 4 van de 6 zaden opgekomen, maar volgens mij komt de rest ook nog boven. Dus ik heb dus nog genoeg over, als je wilt stuur ik wel een paar op hoor! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrietje Posted April 19, 2012 Author Share Posted April 19, 2012 Bedankt voor de reacties! Wat zietie er leuk uit zeg en jammie! Ik houd me aanbevolen Eva ....ik hoor wel wat je van me krijgt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 We handelen het wel via PB af! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrietje Posted April 19, 2012 Author Share Posted April 19, 2012 Je hebt een prive-berichtje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrietje Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Super geweldig Eva... ze zijn al geplant; binnen op de vensterbank boven de verwarming.Ben er echt blij mee dus alsnog bedankt!!!!! Ik laat je horen of ze alle tien opkomen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted April 20, 2012 Share Posted April 20, 2012 Top! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrietje Posted April 30, 2012 Author Share Posted April 30, 2012 Heel voorzichtig piepen ze boven de grond uit. Overdag staan ze beschut buiten, nu in de volle zon onder "glas" en 's avonds mogen ze naar binnen. Ben zo benieuwd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted April 30, 2012 Share Posted April 30, 2012 Pas op met de zon hoor! Ze kunnen verbranden en dan heb je straks steeltjes met verschrompelde blaadjes... Over je vraag hoe groot de plant wordt...daar kan je niets over zeggen denk ik.Ligt geheel aan het ras, en die ken je niet Al zou het best een grote kunnen zijn omdat je paprika waarschijnlijk ook aan een grote plant gezeten heeft, beroepsteelt doet denk ik niest met kleine planten, grote geven meer opbrengst S6 Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrietje Posted April 30, 2012 Author Share Posted April 30, 2012 Zal idd op de zon letten; dank je wel voor de tip. Ik heb de zaadjes van Eva gekregen en de snoepers heten: mini B-orange; het zou een kleine plant blijven....dat was de bdoeling dus ben benieuwd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts