Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Perenpokken??


korporaal

Aanbevolen berichten

Ik was vandaag in de tuin bezig en ontdekte op mijn nieuw aangeplante Doyenne du Comice rode bultjes op de nieuwe jonge bladeren. Niet alle jonge bladeren hadden dit en het blad op de aangedane bladeren krullen niet op.

Heb deze boom net 4 weken geleden geplant en hij begint net een beetje uit te lopen. Heb helaas maar 1 foto gemaakt, maar als jullie meer info willen, maak ik er morgen wat meer.

 

imag012697491334865776.jpg

 

Groeten Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor maar dit is geen vorstschade, dit is typisch het werk van de perengalmijt ! Helaas.

Klopt, om verwarring te voorkomen perenpokken = perengalmijt.

 

Is trouwens niet de ergste ziekte die je kunt hebben in je perenboom hoor, en met straks (als er wat meer blad is) het beschadigde blad weg te plukken kun je het er heel aardig uit krijgen.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar komt dit vaker voor bij nieuwe boompjes??? Want deze boom staat net 4 weken in de tuin.

Nu had ik al op je site zitten kijken (mooie site trouwens), maar moet ik nu al met microsulfo gaan sproeien of moet ik echt even wachten totdat het blad er door komt???

 

Groetjes marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...