Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

MTF-Dag ruillijst van Eva

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

even bijhouden...

wil iedereen die nog iets van me krijgt iets uitzoeken uit de ruillijst hieronder?

andere liefhebbers mogen zich natuurlijk ook melden

ruillijst

daslook

sleutelbloem

bostulp

spaanse peper

aardpeer

bijvoet

crosne

nieuw zeelandse spinazie

kaardebol

afrikaantjes

ananaskers

paarse tomatillo

chrysantho

gevlekt longkruid

dagkoekoeksbloem

groot hoefblad

maarts viooltje

moerasspirea

hertshoornweegbree

sint janskruid

grote toorts,

Mierikswortel,

tuingeranium.

Lavas

kraailookpolletjes

WILDE AGRIMONIE

WATERMINT

KONINGINNEKRUID

NAGELKRUID, GEWONE

PIMPERNEL, KLEINE

PIMPERNEL, GROTE

GULDENROEDE, CANADESE

HOP, ECHTE

zoekt nog: lupine plantjes en

druif

Geplaatst:
  • Auteur

nee, maar zaait zichzelf uit...het is apart van smaak, en heeft als je ze in bloei laat komen een mooie bloem!

Geplaatst:

Ik heb problemen met het zaaien van de afrikaantjes - komen amper op. Als je echt over hebt... zou ik er nog enkelen van mogen hebben.

Ik heb vorig jaar in de herfst 3 lupine's gezaaid uit het zaad van Harmony waarvan er een door de winter is gekomen. Die is nog redelijk piep - toch vraag ik me af of je die wel kan verplanten in verband met de diepe wortels? Ik zou hem best voor je kunnen uitgraven als er een redelijke kans van slagen is. Hij staat eigenlijk op de verkeerde plaats

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
:thumbup:

ga je ze ook voor me zaaien?

Als je dat graag wil.zal ik ze vast voorzaaien. Maar nu is het nog te koud, en als je ze na 20 mei zaait, heb je nog tijd genoeg.Dus je zegt het maar.

Geplaatst:
  • Auteur
Ik heb problemen met het zaaien van de afrikaantjes - komen amper op. Als je echt over hebt... zou ik er nog enkelen van mogen hebben.

Ik heb vorig jaar in de herfst 3 lupine's gezaaid uit het zaad van Harmony waarvan er een door de winter is gekomen. Die is nog redelijk piep - toch vraag ik me af of je die wel kan verplanten in verband met de diepe wortels? Ik zou hem best voor je kunnen uitgraven als er een redelijke kans van slagen is. Hij staat eigenlijk op de verkeerde plaats

ik heb zeker nog wel 6 plantjes voor je...is dat genoeg?

de lupine kán je verplaatsen, maar dan moet je flink diep uitspitten en echt heel voorzichtig zijn met de wortels. hij moet dan direct overgeplaatst worden in een pot, zijn wortels mogen beslist niet droog worden.

:thumbup:

ga je ze ook voor me zaaien?

Als je dat graag wil.zal ik ze vast voorzaaien. Maar nu is het nog te koud, en als je ze na 20 mei zaait, heb je nog tijd genoeg.Dus je zegt het maar.

ach ja...het hoeft ook niet ik had even 30 mei in gedachten!

maar dan heb ik een heel andere afspraak...

dus neem ze maar gewoon zo mee hoor!

Geplaatst:
  • Auteur

vandaag bezig met uitspitten en oppotten van de wensplantjes...mán, waar ga ik dat allemaal laten? die auto wordt propvol..

Geplaatst:

Ah, alle beetje helpen. Ik neem ze graag alle 6.

Ik vond er vandaag nog een heel kleintje (vlak naast de andere) - misschien dat die makkelijker gaat. We proberen het gewoon. Staat genoteerd.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:
  • Auteur
Geplaatst:

Ok, 1 lupinetje klaargezet voor je. Die stond volgens mij te dicht bij de andere in de buurt dat het zo klein bleef.

Geplaatst:

Eva, hoeveel van die vingerhoedskruidplantjes wil je graag hebben?

Geplaatst:

Als er veel vraag naar vingerhoedskruid is, ik heb het hier als onkruid.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Eva: zou je wellicht die vingerhoedsplantjes willen ruilen voor een ananaskers? Als je er nog 1 van over hebt?

Geplaatst:
  • Auteur

mijn zus en ik zijn beide gek op vingerhoedskruid maar het groeit hier niet spontaan...het zal de klei wel zijn.

het liefst heb ik de wat grotere planten die dit jaar al bloeien!

de ananaskers is opgevroten door de slakken.

Geplaatst:

Ik ga vanmiddag een paar grotere voor je uitsteken. En van die ananaskers maakt niet uit.

Geplaatst:

Ik ga vanmiddag een paar grotere voor je uitsteken. En van die ananaskers maakt niet uit.

ik zag ook aardpeer op je lijstje staan, heb je er daar wellicht nog eentje van?

Geplaatst:

thea heeft ingepakt voor Eva:

zwarte framboos

kamperfoelie

knolselderij

150 cm hoge wolfsmelk

Witte prikneus

josta

tayberry

krijgt:

pitaya zaadjes( kan ik nog even niet vinden)Kan ook nog wel toe gestuurd worden.

15 rode bleekselderij

Crosne (staat klaar)

Aardpeer (staat klaar)

tomatillo( ziet er zielig uit)

witte smeerwortel(het loof hangt slap, ik ga hem helemaal afknippen )

Verbena Bonariensis (staat klaar)

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Oh eva , jee wat geef ik jou dan eigenlijk ? Wat een chaoot ben ik toch ook

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Je had al gereageerd in mijn MTFD lijst topic, dus ik ben er inmiddels achter dat ik daslook van je krijg.

Maar ik zie nog meer leuke dingen in je lijstje staan, namelijk: afrikaantjes, sleutelbloem, maarts viooltje, kraailookpolletjes en hertshoornweegbree.

Ik heb eventueel nog een paar tuinmelde plantjes over (zie link: http://ruudendiana.webs.com/tuinmelde.htm), maar ik kan natuurlijk ook zaden ter ruil aanbieden (je kan hiervoor kijken op de site), als je daar interesse in hebt natuurlijk.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Geplaatst:
  • Auteur

omdat ik van mezelf zo'n enorme chaoot ben, ben ik bijna neurotisch bezig met noteren/plannen

de daslook graaf ik vanavond pas uit want dan heeft hij de meeste overlevingskansen...

kraailook en hertshoornweegbree kan ik nog wel voor je regelen.

heeel misschien nog een sleutelbloem, maar de rest is al uitverkocht

ik heb iets op je site gevonden wat ik heel leuk vind!

mini blue popcorn! daar zou ik dolgraag 2 pakjes van willen hebben....

ik had al wat bij je besteld waaronder de earlibird en die is fantastisch opgekomen!

Geplaatst:
  • Auteur

ik zag ook aardpeer op je lijstje staan, heb je er daar wellicht nog eentje van?

ja hoor, ik graaf wel even wat uit!

Geplaatst:
  • Auteur
Oh eva , jee wat geef ik jou dan eigenlijk ? Wat een chaoot ben ik toch ook

als ik zo mijn lijstje zie...niets!

maar dat geeft helemaal niet hoor!

maak je daar maar niet druk over

Geplaatst:
omdat ik van mezelf zo'n enorme chaoot ben, ben ik bijna neurotisch bezig met noteren/plannen

de daslook graaf ik vanavond pas uit want dan heeft hij de meeste overlevingskansen...

kraailook en hertshoornweegbree kan ik nog wel voor je regelen.

heeel misschien nog een sleutelbloem, maar de rest is al uitverkocht

ik heb iets op je site gevonden wat ik heel leuk vind!

mini blue popcorn! daar zou ik dolgraag 2 pakjes van willen hebben....

ik had al wat bij je besteld waaronder de earlibird en die is fantastisch opgekomen!

Als je dan de kraailook en hertshoornweegbree zou kunnen meenemen dan neem ik de mini blue popcorn voor je mee.

Bedoel je trouwens twee pakjes van ieder 5 zaadjes of 2x 15 zaden?

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.