Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Irmand ervaring met royal well foliekassen?


Vlavlip

Aanbevolen berichten

Ik kan een royal well foliekas overnemen, nou ja, het frame dan, want in de folie zat een gigantische scheur.

 

Ik ben er al achter dat ik voor zo'n €135 een nieuwe hoes kan bestellen, maar ik kan weinig vinden over de kwaliteit daarvan.

 

Iemand die er ervaring mee heeft?

 

Ik heb nooit meer gehad dan zo'n minikasje met 4 plankjes en terwijl een fatsoenlijke formaat inloopkas me heerlijk lijkt, vind ik €135 voor enkel de hoes als deze mogelijk maar een paar jaar mee gaat behoorlijk wat geld gezien ik denk ik niet verder kom dat wat tomatenplanten (die het vorig jaar ook prima deden in de open luchten en onder t afdak van mn tuinhuis) en wat paprika's/pepers, die tot nu toe weigeren op te komen.

 

De eigenaren zeggen dat de folie zeker 6jr is meegegaan, maar ik weet niet of dat niet gewoon een verkooppraatje is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, wij hebben een foliekas, eerlijk is eerlijk vast iets mindere kwaliteit, want onze hele kas was ongeveer de prijs van jouw hoes. De hoes heeft het één seizoen volgehouden, we hebben haar wel de winter ook laten staan. Eigenlijk twee seizoenen dus (want een heel jaar gestaan). Ik heb nu met duct tape de scheuren gedicht en zo moet het nog maar een seizoen. Dat is dus beduidend korter! Maar zelfs met een - veel - beter kwaliteit lijkt me 6 jaar doen met een folie erg enthousiast ingeschat. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt helemaal aan de kwaliteit van de folie. Professionele kwaliteit gaat met gemak 8 tot 10 jaar mee (eigen ervaring). Is waarschijnlijk lastig te krijgen als particulier indien je maar een klein stukje nodig hebt. Zit in banen, dus geen (voorgevormde) hoes. Chinese meuk heb je niets aan, weggegooid geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tanja65 zei:

De hoes heeft het één seizoen volgehouden, we hebben haar wel de winter ook laten staan. Eigenlijk twee seizoenen dus (want een heel jaar gestaan). 

 

Wat ik kan vinden is dat de complete kas momenteel zo'n €300 kost en bij de losse hoes staat 2jr garantie, maar ja, scheuren tgv wind of iets zullen daar heus niet onder vallen.

 

Ik zat dus zelf ook aan een kas te denken van in totaal max zo'n €100, gewoon om te kijken of ik een echte kas überhaupt wat vind. Nu dan meteen bijna anderhalf keer zoveel uitgeven vind ik nogal wat.

 

En die 6jr vind ik ook als verkooppraatje klinken hoor. Ik heb nu 2x zo'n action kasje gehad, met beiden heel voorzichtig omgegaan en 's winters de hoezen verwijderd en alles opgeborgen, en daarbij zijn de hoezen 3 en 4 jaar meegegaan. Maar ja, stuk kleiner natuurlijk, dus vangen minder wind, en bij storm kon ik ze wat beschutter in de tuin neerzetten, dus niet zo vreemd dat die wat langer mee zijn gegaan.

 

Ik vind t een lastige beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Brabantse Tuinprins zei:

Ligt helemaal aan de kwaliteit van de folie. Professionele kwaliteit gaat met gemak 8 tot 10 jaar mee (eigen ervaring). Is waarschijnlijk lastig te krijgen als particulier indien je maar een klein stukje nodig hebt. Zit in banen, dus geen (voorgevormde) hoes. Chinese meuk heb je niets aan, weggegooid geld.

 

Het zijn voorgevormde hoezen en ondanks dat t standaard tunnelkas afmetingen zijn, zit ik ivm een echte deur vast aan de hoezen vh merk zelf.

 

Ik kan wel vinden dat t frame blijkbaar degelijk is, lastig in elkaar te zetten, maar wel heel degelijk zodra t staat....maar de hoezen zelf, daar kan ik niets over vinden.

Ik vind €135 dan ook veel geld voor iets waarvan ik niet weet hoe lang t heel blijft (zit wel 2jr garantie op, maar ja, dat gaat niet gelden op scheuren natuurlijk) en of ik het überhaupt leuk vind om te gebruiken. Moet wel heel veel extra  tomaten kweken in max 2jr wil ik  die hoes enigszins terug verdienen.

 

Ik weet dus niet wat ik moet :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds dit jaar een D12, maar die staat nog maar net, dus hoelang de hoes het uithoudt? 

 

Mijn oude (hout met elektrabuis) tunnelkas had ik zelf een hoes voor gemaakt van gewapende folie van Van der Wal. Dat werd na verloop wel wat ondoorzichtiger, maar heeft het twaalf jaar uitgehouden, toen was het houten frame verrot, maar de folie nog goed.

 

De kwaliteit van de D12 folie lijkt me wat dunner, dus misschien wat eerder af.

Een kas van rond de €100,- zou ik zelf nooit kopen, weggegooid geld. Toen ik 15 jaar geleden mijn volkstuintje kreeg, was er zo'n goedkoop dingetje achtergelaten. Was het jaar daarop al gaar, overal kleine stukjes plastic.

 

Het frame is niet lastig in elkaar te zetten, maar je moet er de tijd voor nemen en het met zijn tweeën doen en logisch nadenken 🤔 

Krijg je de oude hoes er niet bij, trouwens? Waar zat de scheur dan, toch niet toevallig in de deur? Want dan kun je die gewoon blijven gebruiken, toch?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@woldistel misschien is een goedkope kas voor jou weggegooid geld. Maar we hebben niet allemaal de gelegenheid om een dure kas aan te schaffen (geld) of te maken (gezondheid). Wij zijn heel blij met ons goedkope foliekasje. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, woldistel zei:

Ik heb sinds dit jaar een D12, maar die staat nog maar net, dus hoelang de hoes het uithoudt? 

 

Mijn oude (hout met elektrabuis) tunnelkas had ik zelf een hoes voor gemaakt van gewapende folie van Van der Wal. Dat werd na verloop wel wat ondoorzichtiger, maar heeft het twaalf jaar uitgehouden, toen was het houten frame verrot, maar de folie nog goed.

 

De kwaliteit van de D12 folie lijkt me wat dunner, dus misschien wat eerder af.

Een kas van rond de €100,- zou ik zelf nooit kopen, weggegooid geld. Toen ik 15 jaar geleden mijn volkstuintje kreeg, was er zo'n goedkoop dingetje achtergelaten. Was het jaar daarop al gaar, overal kleine stukjes plastic.

 

Het frame is niet lastig in elkaar te zetten, maar je moet er de tijd voor nemen en het met zijn tweeën doen en logisch nadenken 🤔 

Krijg je de oude hoes er niet bij, trouwens? Waar zat de scheur dan, toch niet toevallig in de deur? Want dan kun je die gewoon blijven gebruiken, toch?

 

 

Nee, de scheur zat naast de deur en was zeker en halve meter lang en haakvormig. Daar lijkt me niet tegenop te plakken met tape.

 

En voor jouw is zo'n kas mogelijk weggegooid geld, maar voor mij is t weggegooid geld om nu een dure hoes te kopen + t frame over te nemen om er daarna achter te komen dat een 6m2 grote kas op een tuin niets voor mij is.

Ik heb geen ervaring met meer dan een minikas bij mn huis. Als blijkt dat zo'n grote kas totaal niet bij mij past, dan is het zonde van heel veel geld.

 

Doorverkopen zou dan nog een optie zijn, maar dan moet de hoes dus wel in ieder geval 1 a 2jr overleven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het gewoon proberen te plakken met een stevige ducttape. Op dit moment hebben ze bij de Action een doorzichtige/transparante all-weather tape. Die zag ik nadat ik onze kashoes al met grijs ducttape had geplakt 🫣. Anyway, je verliest er niets aan, hooguit een paar euro voor een rol tape. Of moet je erg veel voor de overname betalen? 

 

 

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...