Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zelfbouwconstructies voor klimmers en tomaten


Jozien

Aanbevolen berichten

Wij hebben afgelopen weekend een boog geklust voor de pronkbonen.

Het frame is van hout en ik heb er sisal touw omheen gewikkeld voor houvast voor de bonen.

Hij is zo'n 2m hoog, ruim 80 cm breed en 45 diep.

p1010223gh.jpgp1010222og.jpg

 

Verder werkt kippengaas op houten blokjes ook erg goed als ondersteuning voor de Japanse wijnbes (we kunnen 'm dan makkelijk vastknopen waar nodig), peultjes, druif, etc.

Dit is te zien op de tweede foto.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi gemaakt!

het is misschien een idee om meerdere zelfbouwconstructies te tonen voor klimmers of tomaten.

Zo had ik 2 jaar geleden voor mijn buitentomaten gaas zigzag gezet. dan bamboestokken erdoor gestoken die ik vastbondt aan een viertal palen die ik in de grond had geklopt zodat de boel niet omwaaide.

ik had al ergens ronde gaasconstructies gezien maar deze leken me zo onhandig omdat je er zo moelijk bijkan om de dieven te verwijderen.

 

bild007129301335234251.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje!

het is misschien een idee om meerdere zelfbouwconstructies te tonen voor klimmers of tomaten.

Goed idee Zal ik eens kijken of ik de topictitel kan aanpassen?

 

En wat een handige constructie voor de tomaten Zo kan je er inderdaad goed bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sky, heb je misschien en wat duidelijkere foto? Ik kom er niet zo uit hoe je dat neer hebt gezet

 

Ik ga dit jaar na 15 mei nog tomaten buiten planten en zal een duidelijke foto posten ...mogelijk een verbeterde of aangepaste versie.

Dit systeem gaf wat weinig steun aan de stam zelf. Ik loste dit toen op door een koord te spannen tussen de bamboe en de stam.

ik dacht om dit jaar mijn verrijdbare kap te gebruiken als bescherming voor de regen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sky, dat is een goede constructie! Ik heb alleen al mijn tomaten in de kas.... (zo'n groene tomatenkas) denk je dat het daar ook zou kunnen? (Natuurlijk met aangepast formaat...)

 

Ik ken je kas niet, het belangrijkste is is dat je er overal aankan.

Als het zo'n smalle kast hebt, kan je niet aan de beide zijdes van je draad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...