Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Olijfkruid stekken

Recommended Posts

Vorig jaar heb ik ergens olijfkruid (bio) gekocht. Ons bevalt dat heel goed, en daarom wil ik wat stekjes maken om ook op de camping en voor de zekerheid een plantje extra thuis te hebben. Na raadpleging van internet zie ik dat dit de ideale tijd is om stekjes te maken, in het najaar en de winter schijnt het niet meer zo goed te lukken. Dus vooruitlopend op de volgende MTFD: zijn er liefhebbers voor stekjes? Dan maak ik er gewoon wat meer.  

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

• 3 months later...
  • 1 month later...

Helaas helaas. Het ging zo goed. Na heeeeeeel veel geduld wortelden de stekjes eindelijk. Ze stonden op de camping, in een flesje, in de zon. We zijn daar heel regelmatig. Waarschijnlijk is er een dier geweest dat het flesje van het rek heeft afgegooid. Want toen we er weer waren., lag het flesje zonder water en met dode olijfkruidstekjes op de grond. Maar ik ga gewoon opnieuw een poging doen. Ik weet inmiddels dat het eeuwig duurt voor er worteltjes aan komen, maar dat dat dus niet zoveel zegt. Met een beetje mazzel kan ik je over een half jaar een geworteld stekje aanbieden op de MTFD. Maar ik beloof niets. behalve dan mijn inspanning, Het kruid stekt niet zo gemakkelijk, blijkt. Maar de aanhouder wint!    

• Like 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *