Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mulchen met zaagsel bij tomatenplant?


Aanbevolen berichten

Is mulchen met zaagsel bij tomatenplanten een goed idee? 

Ik weet dat het kan met gras, het wordt in het boek van Velt ook aangeraden, maar aangezien ik zaagsel in overvloed heb en het gras liever wil drogen om buiten te mulchen deze vraag.

Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉

 

Moestuinseizoen op Vlietzicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaagsel, zeker natte laag, laat veelal geen lucht meer door, dus beter te vermijden. Daarnaast ook nog de stikstofroof en je hebt een aardig probleem. Woodchips laat genoeg ruimte zodat er tot zeker 60 cm nog een gassenuitwisseling plaatsvind van en naar de bodem.

  • Like 1

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Ik weet dat het kan met gras' zoals vermeld in mijn openingsbericht daarmee was alleen bedoeld dat ik het gelezen had ik het boek van Velt, 'Handboek ecologisch tuinieren' en ook het te vinden in het boek 'Onder glas.' Link naar Velt.

Daar wordt zelfs aangeraden te mulchen met datgene wat er maar voor handen is. 

De visie is dat dit helpt tegen uitdroging en op die voor minder vocht in de kas, dus minder kans op schimmel enz.

 

Vraag over zaagsel was ingegeven omdat ik nog steeds met 6 grote zakken zaagsel zit welke iemand gaf in de winter; ik blij, hij blij; maar een echt doel heb ik nog niet gevonden 

Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉

 

Moestuinseizoen op Vlietzicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...