Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Juna`s moestuintje 2011

Featured Replies

Geplaatst:
Leuk dat je niet de enigste bent met zo`n manden.

Zijn dat wel de juiste zonnebloemzaden?Zijn dat niet zo`n zaden die niet meer uitkomen?Als ik jou was zou ik eens voor de zekerheid een paar zaden zaaien.

Proberen kan natuurlijk geen kwaad maar ik zaai al jaren zonnenbloemen uit vogelzaad. Ik koop dat zaad per 3 kilo voor de vogeltjes in de winter.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Die plantenbakken van die stokjes zijn erg leuk!

Ben benieuwd hoe het er bij jou uit gaat zien.

Geplaatst:

In dierenvoer worden geen zaden behandeld of wat ook, die zaden komen prima uit hoor.

Die groters zijn tof !

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Valt dit ook onder guerillagardening? Heeft moeder natuur helemaal zelf geregeld!

2njlpjt.jpg

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
  • Auteur
In dierenvoer worden geen zaden behandeld of wat ook, die zaden komen prima uit hoor.

Die groters zijn tof !

Ik vroeg me wel af welke soort eruit zou komen, groters dus blijkbaar?

Weet je toevallig ook specifiek welke soort?

Zijn dat wel de juiste zonnebloemzaden?Zijn dat niet zo`n zaden die niet meer uitkomen? Als ik jou was zou ik eens voor de zekerheid een paar zaden zaaien

aardbeijim, dat doe ik ook wel hoor. Al gaat het meestal heel makkelijk met vogelvoer. Ik had vogeltjes vroeger, in de kooi stonden ook planten in grond, waar altijd 'super' veel onkruid in zat omdat al die zaadjes die erin terecht kwamen, uitkwamen.

Vogelvoerzaden zijn dus heel erg levensvatbaar

Ook zie je het aan mezenbollen, als je die in de winter op hangt in de tuin, komen de zaden die eruit vallen ook altijd uit in de lente. Lekker veel onkruid onder mezenbollen

Geplaatst:

Nee soort weet ik niet, maar verwacht de normale enkelbloemige gele zonnebloem alla zonnebloemvelden in Frankrijk

want die zijn voor voer en olie enzo.

Geplaatst:
Nee soort weet ik niet, maar verwacht de normale enkelbloemige gele zonnebloem alla zonnebloemvelden in Frankrijk

want die zijn voor voer en olie enzo.

Die van mij waren vorig jaar toch een metertje of 3 hoog!

Blijft leuk, die zonnebloemen.

Geplaatst:
  • Auteur

Ghaha ok

Ik heb ze nu ook aan 2 van m`n nichten gegeven, misschien ontspruiten er ook wel wat 3 meter hoge zonnebloemen rondom hun huis strakjes

Ik heb trouwens veel gezaaid gisteren de zadenlijst bijgewerkt en uitgezocht + gekeken naar wat ik nu kon zaaien. Dat was lekker veel dus er staan weer kleine bakjes in de vensterbank.

Buiten ook nog meer spinazi gezaaid ^_^ en meer radijsjes.

Geplaatst:
  • Auteur

Hihi, nog een radijsje uit de tuin. Ik vind ze zo schattig, vooral die ronde soort.

396190015.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Ghaha, ik moest ook maar eens een avatar nemen Een plaatje van de eerste oogst momenten is wel leuk ^_^

Geplaatst:

Zeker een ereplaatje waard Erg mooie foto met die druppel eraan.

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur

Ja die kleur viel me ook op, ik was helemaal blij verrast toen ik deze eruit trok ^_^

Ik heb even wat zitten lezen over radijsjes, echt super gaaf waar ze allemaal wel niet goed voor zijn!!

Wel in het engels trouwens:

http://www.organicfacts.net/health-benefits/vegetable/health-benefits-of-radish.html Andere bronnen vertellen hetzelfde dus ik denk dat het moet kloppen dan ^_^

Dat word veel radijsjes + blad eten!

Geplaatst:
  • Auteur

Laatst weer heel veel nieuwe dingen gezaaid, alle zaaibakjes staan nu in de vensterbank, ben benieuwd ^_^

Verder ben ik jarig vandaag, en vier het later pas, ik ga allemaal tuindingen vragen mogelijk ook dingen als bamboe-stokken en compost Het zijn rare kado`s, maar ik ben er blij mee! Ik ben benieuwd naar wat men ervan gaat zeggen als ik met zulke dingen kom.

Geplaatst:
  • Auteur

Dank u

Geplaatst:

Ik lees dat je jarig bent vandaag........Van Harte Gefeliciteerd!!!

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Geplaatst:

Gefeliciteerd

Geplaatst:

Proficiat met je verjaardag!

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Hiep Hoi

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Ha meis!

Gefeliciteerd!

Ik zou het leuk vinden om zulke spulletjes cadeau te doen.

Dus niet aarzelen.

Geplaatst:

Gefeliciteerd!

Geplaatst:

Gefeliciteerd!

Maakt jou dat uit wat anderen er van denken? Ik vraag op mijn verjaardag (en voor kerst) ook altijd dingen die ik nodig heb, shampoo/conditioner of deodorant (ik gebruik een niet al te goedkoop merk), een pan, servies, boek of boekenbon etc. Als ik t maar kan gebruiken en handig is. Ik heb weinig aan iets wat op zolder verdwijnt of waar ik alleen maar naar kan kijken. Hoef niet zo veel frutsels in huis, die belanden ook een keer op zolder

Good things come in small packages

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.