Jump to content

Ree... weghouden / wegjagen

Swa

Recommended Posts

Knabbel knabbel. Vijgen, kersen, erwtjes, boontjes en nog veel meer werd allemaal opgevreten in een mum van tijd. Het beest stond achteraan de weide nog wat na te grazen aan de wilde kersen toen we het opmerkten. Gewoon rustig in de namiddag.

Er kwam al wel wat bezoek in het verleden, maar die waagden zich nooit tot aan de moestuin. Van onze paarden hebben ze duidelijk ook geen last. De afsluiting staat 1,6m hoog en daar springen ze haast uit stilstand over alsof het er niet stond.

Wat kan ik doen om die reeën op een afstand van de moestuin te houden?

Kan een traditionele vogelverschrikker helpen?

Niet gemakkelijk. Een vriendin van ons die in Californië woont gebruikte ultrasone afschrikkers. Je hebt vast hoog genoeg gaas, kijk eens bij Gigagaas. En de vrienden vertelden dat ze niet van afrikaantjes houden, de geur. Misschien daar heel veel van zetten, is ook goed voor je tomaten.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Dat is een lastig probleem misschien helpt het om CDs op te hangen? De reflectie van de zon zou wild afschrikken, zelf heb ik het nooit geprobeerd. Misschien kun je ook wapperend lint ophangen aan het hek gewoon maar een idee, ook nooit getest...

Ultrasoon zou ik niet doen, daar hebben ook honden en katten en paarden last van. Wij hebben hier ook reeën in de tuin en het enige dat helpt is een hoge omheining. Onze is 1,50 meter hoog. Nu komen ze nog steeds in het niet-omheinde deel van de tuin, maar dat is niet erg. Daar mogen ze alles wel eten. Liefst niet natuurlijk, maar ook zij lusten weleens wat lekkers.