Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Waarom groeien mijn pepertjes niet?


harmony

Aanbevolen berichten

Binnen gezaaid, in de vensterbank op het zuiden. In zaai- en stekgrond. Nagenoeg alle zaadjes zijn ontkiemd en hebben nu 2 blaadjes. Maar ja, die hebben ze nu al een paar weken. Waarom groeien ze niet?

Ze staan sinds maandag in de kas (die we afgelopen weekend afgebouwd hebben, dus eerder kon niet).

Iemand enig idee waarom ze niet groeien?

Groetjes, Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan een foto helpen ? kan van alles zijn, te nat te droog te zonnig te koud. Na het krijgen van de kiembladeren ( de 1e 2 blaadjes die verschijnen na opkomen ) hebben ze wel even een stilstand.... mja. zo lang ? ) Misschien toch te koud ? samen met wat te nat ?

 

edit: En net 2 blaadjes, en dan al in de ( koude ? ) kas , is wellicht wat te snel. Nachten , maar ook zelfs de dagen zijn nog best koud bij jullie ( hier ook )

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is nu even te nat om naar de kas te hollen en een foto te maken

In mijn kas is het eerlijk gezegd warmer (broeieriger) dan op de vensterbank.

Van zaai- en stekgrond dacht ik juist dat er de benodigde meststoffen al in zaten, maar mss vergis ik me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je vergist je.

Zaai en stekgrond is fijn van structuur, zonder zaden en ziekten en zonder voedingstoffen waardoor de kiemplantjes gedwongen worden een krachtig wortelgestel aan te maken.

Uitplanten, verspenen of oppotten dient in voedzame grond te gebeuren voor verdere groei.

Zaai- en stekgrond is dus alleen voor in de eerste fase.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later ...

Pepertjes zijn van dezelfde familie als tomaten. Als de grond te arm is helpt tomatenmest. Maar pepertjes hebben warmte nodig. Misschien staan ze te koud?

 

Pepertjes zijn goed in potten te kweken. Dan hoef je ze niet elk jaar opnieuw te zaaien. Zet ze on een grote zwarte plastic pot. Die absorbeert gemakkelijk warmte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na verspenen de planten iets van mest / compost geven is echt niet de bedoeling. Na verspenen heeft de jonge plant zat aan voeding in de nieuwe potgrond. daarna een grotere pot ( weer ompotten dan, als het 1e potje te klein wordt ( onderaan zie je de wortels verschijnen ) en zo verder. Mesten ga je pas doen als de 1e bloei te zien is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...