Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Knolselderij gesloopt door mieren?

Zaadje

Aanbevolen berichten

Heb nu al enige weken een mierenplaag aan de voet van mijn knolselderij. Nu zie ik dit al een tijdje argwanend aan, maar vandaag lagen er ineens 3 planten plat en blijkt het rozet net boven de grond volledig zacht te zijn!

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Komt dit door de mieren of is er iets anders aan de hand?

Had al bedacht om de mieren te verjagen met wat koperen muntjes, dat is vast beter dan mierenpoeder (is meestal een zenuwgif en heb het al genoeg op m'n zenuwen met die knolselder! ) Kan er weinig over vinden op het internet of in de lectuur... help!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dat echt mieren zijn, persoonlijk maar wie ben ik! Geloof ik dat toch niet hoor, er zijn hier in de zomer zoveel mieren en zie ze ook in de houten bak zitten en lopen over mijn planten,maar tot dusver geen last[afkloppen] en koperen muntjes nee dat gaat niet werken, hebben wij op het terras al zo vaak gedaan, ze zijn er door de jaren heen immuun voor geworden denk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet in hoeverre die mieren hier verantwoordelijk voor zijn, maar ze zijn mij iets te druk bij m'n planten... ze graven aan de voet en beschadigen misschien haarwortels aan de oppervlakte?! Misschien brengen ze schimmels of bacteriƫn over die de planten aantasten?! Weet het ook niet, maar die mieren gaan eraan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...