Jump to content

Knolselderij gesloopt door mieren?

Zaadje

Recommended Posts

Heb nu al enige weken een mierenplaag aan de voet van mijn knolselderij. Nu zie ik dit al een tijdje argwanend aan, maar vandaag lagen er ineens 3 planten plat en blijkt het rozet net boven de grond volledig zacht te zijn!

Heeft een van jullie hier ervaring mee? Komt dit door de mieren of is er iets anders aan de hand?

Had al bedacht om de mieren te verjagen met wat koperen muntjes, dat is vast beter dan mierenpoeder (is meestal een zenuwgif en heb het al genoeg op m'n zenuwen met die knolselder! ) Kan er weinig over vinden op het internet of in de lectuur... help!!!

Zou dat echt mieren zijn, persoonlijk maar wie ben ik! Geloof ik dat toch niet hoor, er zijn hier in de zomer zoveel mieren en zie ze ook in de houten bak zitten en lopen over mijn planten,maar tot dusver geen last[afkloppen] en koperen muntjes nee dat gaat niet werken, hebben wij op het terras al zo vaak gedaan, ze zijn er door de jaren heen immuun voor geworden denk.

Weet niet in hoeverre die mieren hier verantwoordelijk voor zijn, maar ze zijn mij iets te druk bij m'n planten... ze graven aan de voet en beschadigen misschien haarwortels aan de oppervlakte?! Misschien brengen ze schimmels of bacteriƫn over die de planten aantasten?! Weet het ook niet, maar die mieren gaan eraan!

Mieren zullen het niet geweest zijn. Graaf eens onder een beschadigd plantje, mogelijk kom je engerlingen tegen. Andere mogelijke oorzaak zijn slakken.

met vriendelijke groet, Rubo