Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kropsla in potten


Aanbevolen berichten

Ik had vorig jaar de mooiste kroppen in potten die aan de schutting hingen. Mijn ervaring is dat de krop slechts licht over de rand wil gaan hangen dus ik zou daar rekening mee houden met de keuze van de pot.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor waarom niet? Wel de zelfde behandeling toepassen als dat deze in de grond staat. Minimale pot grote is ± 20 cm hoe groter hoe beter natuurlijk, we slapen toch ook in een bed waar we inpassen, dit wil de plant ook om een goed wortelgesteld te kunnen vormen.

Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal

( www.hetboeskoolhofke.nl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je ook mooie kroppen sla krijgen in potten?

Hoe groot moet de pot zijn voor 1 krop?

Kropsla blijkt vrij makkelijk in potten te telen te zijn. Gebruik een goede potgrond en zorg dat deze altijd vochtig blijft (niet echt nat) . De grootte van de benodigde pot is afhankelijk van hoe groot een krop kan uitgroeien en zoiets is rasafhankelijk. Met het ras kleinduimpje had ik bijvoorbeeld al goede resultaten in 10,5 cm potjes. Met een 20 cm pot zoals lombok aan geeft moet het volgens mij zeker voor ieder ras kunnen lukken.

 

https://www.moestuinforum.nl/kropsla-uit-een-potje-t1693.html

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...