Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Rode bessen op een rij geplant


Gast jack

Aanbevolen berichten

laats was er iets over de rode bes op het forum alleen weet ik niet meer waar het staat .

maar ik zou een foto zetten van rode bessen of te wel de aalbes die op een andere manier aangeplant waren ...

bij een boer staan ze mooi op rij .ze zijn ook smal van vorm worden ieder jaar in hoogte iets terug geknipt .verder knipt hij ook altijd de zijkanten bij om alles mooi in een rechte lijn te houden .....en vruchten dat die dragen .....

 

010-2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, ik wil ook graag van allerlei vruchten zulke mooie haagjes.

 

ik kweek bijna alles in die vorm

 

appelen , peren , kruisbessen , rode ,witte , roze , zwarte bessen , en sinds dit jaar ook kiwibessen en druiven in spilvorm ,

zowat alles komt hier in spil en haagvorm.

Pruimen wil ik ook , ben dit jaar begonnen met vva-1 onderstammen , we zien binnen een aantal jaar wel of ze klein genoeg te houden zijn.

 

zo kan je veel soorten zetten op geringe oppervlakte.

De voornaamste regel is om het zo open en luchtig mogelijk te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is precies waar ik mee bezig ben,

op de foto vindt ik ook de hagen iets te dicht op elkaar staan, ik wissel af met andere bedden bv kruiden of rabarber

en vaste groente.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is precies waar ik mee bezig ben,

op de foto vindt ik ook de hagen iets te dicht op elkaar staan, ik wissel af met andere bedden bv kruiden of rabarber

en vaste groente.

 

als de rijen van noord naar zuid lopen , mogen die vrij dicht staan , de zon kan er toch aan. zo zie je het ook op de foto alles mooi in de zon en tegen dat het fruit begint te rijpen zit de zon nog een pak hoger , dus nog veel minder schaduw.

 

maar niet iedereen heeft natuurlijk de mogelijkheid zijn rijen noord-zuid te plaatsen , en dan moet je zeker meer plaats tussen laten want dan moet de zon over een rij om de volgende rij te belichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze staan er ook altijd mooi in de zon ..

en lekker dat ze zijn .......

 

iets verder op is nog iemand die ze zo aangeplant heeft daar staat ook volop de zon op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook ( eerdere fruitveldje in Fr dan , ook N-Z

 

Nu weer bij het aanleggen van mn nwe tuin. Nog wat dichter op elkaar, en ook weer N-Z. Als het klaar is , laat ik foto's zien op mijn 'blog ' - sezoen

Niet in deze maat overigens, helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet mijn kleinfruit ook op een rij. Is gemakkelijker dan overal zo een beetje struikjes te planten en overzichtelijker. Ik heb ook een zo'n stoeltje op wielen zodat ik gemakkelijk tussen de rijen kan gaan zonder mijn knieen te pijnigen.

Vanaf volgend jaar begin ik met hagen van fruitbomen (na een goeie tip )

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...