aardbeijim Geplaatst: 27 maart 2011 Auteur Geplaatst: 27 maart 2011 Vandaag mijn madame jeanette pepers gezaaid op 24 à 25 graden.Maar heb er teveel gezaaid.Zoeken mensen nog plantjes hiervan?Dan kan je als je wilt ze binnen een paar weken hebben. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
aardbeijim Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Geplaatst: 30 maart 2011 Foto`s van de vijg. Nu je zal verschieten hoeveel die al is gegroeid in 2 maanden. Hier zijn ze dan: Foto van de vijg die toen nog niet aan het groeien was: Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
aardbeijim Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Geplaatst: 30 maart 2011 Wegens tijdelijk plaats tekort.Een vraag kan je ook sla nu tussen de rabarber telen of groeit de rabarber daar te snel voor?Het gaat hier dan over veldsla. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Jorg Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Groeit rabarber te snel voor, tenzij je nog maar een klein plantje (eerste jaar) hebt met maar enkele stelen???
aardbeijim Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Geplaatst: 30 maart 2011 Ja ik heb de plant sinds dit jaar en anders gewoon proberen? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Jorg Geplaatst: 30 maart 2011 Geplaatst: 30 maart 2011 Ja dan zou ik het gewoon proberen. Dat gaat trouwens vaker op in de moestuin, gewoon proberen, daar leer je van en lukt het niet dan is het jammer.
aardbeijim Geplaatst: 30 maart 2011 Auteur Geplaatst: 30 maart 2011 Ja is goed bedankt.Dan ga ik dit weekend maar eens wat zaaien. Heb vandaag ook al mijn peper en paprika planten verpot(gekregen van jos bedankt nog eens).En de rode bessen doen het ook al goed in de grond.Wanneer komen eigenlijk bloembollen van zomerbloeiers boven de grond? Net 6 verschillende soorten tomaten gezaaid(gekregen van Jos).@Jos,zijn deze soorten hybride?Of kan ik er zelf ook zaad van winnen? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Jorg Geplaatst: 1 april 2011 Geplaatst: 1 april 2011 Jos kennende zijn het geen hybride rassen maar heirlooms Je bent in ieder geval erg goed bezig jim, mijn complimenten. Je zit al op een tuinbouw school toch?
aardbeijim Geplaatst: 2 april 2011 Auteur Geplaatst: 2 april 2011 Bedankt.Ja ik zit op de tuinbouwschool maar is ook landbouw.Daar doe ik biotechnische wetenschappen en dan is biotechniek het interressantste vak.Gaat nu over alle abiotische milieufactoren vooral interessant voor de moestuin. En ben thuisgekomen met een conference perenboom en een jonagold appelboom. Moeten deze eigenlijk gesnoeid?En is het normaal dat er nog geen knoppen openzijn. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
dennislp Geplaatst: 2 april 2011 Geplaatst: 2 april 2011 Dat er nog geen knoppen open zijn hoeft niet vreemd te zijn, onze appelboom staat ook nog gewoon dicht. Snoeien.. Volgens mij moet je dat niet heel veel doen met nog kleine boompjes toch? Anders worden ze nooit groot. Je zou wel eventueel van de takjes de topjes er af kunnen halen dat ze wat meer gaan focussen op zij takken, dat zou ik dan bij de helft van de takken doen bijv. zodat de rest nog even door groeit in de lengte, en dat andere deel gaat focussen op zij takken... (Zou ik denken? ) > Planten kopen? Doe het bewust!
aardbeijim Geplaatst: 2 april 2011 Auteur Geplaatst: 2 april 2011 En de boompjes staan al in de grond met een mooi mulchlaagje gras op de grond. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
essiebes Geplaatst: 3 april 2011 Geplaatst: 3 april 2011 Mijn perenboompje begint nét een heel klein beetje uit te lopen. En van mijn 2 appelbomen heeft er 1 al best veel blaadjes, en de andere begint pas net een klein beetje.Ik denk dat die boompjes bij de lidl misschien wel een aardig poosje zonder zonlicht hebben moeten doen, dat kan misschien wel de reden zijn dat ze nog niets doen. Eenmaal in de tuin komt het vast wel goed
aardbeijim Geplaatst: 3 april 2011 Auteur Geplaatst: 3 april 2011 Ja die boompjes kwamen van de aldi maar die wortels waren ook heel fel ingekort. Ik heb vandaag mijn rode bes stekken die ik had gekregen van jos in potten gezet en daarna gesnoeit en deze takken weer in water gezet.Ik ga dadelijk ook mijn sjalotten planten.En ik ga ook nog wat close-up foto`s maken van de bloemen en de beginnende rode bessen.En lekker genieten van het zonnetje. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
aardbeijim Geplaatst: 7 april 2011 Auteur Geplaatst: 7 april 2011 Zo de 3 sjalotten rijtjes staan,maar hoe moet je ze eigenlijk planten?Recht op of liggend met de uitstulpingen boven de grond? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
hansm Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Huh gewoon recht op onder de grond als een tulpen bol. Players only love you when they're playing.
aardbeijim Geplaatst: 7 april 2011 Auteur Geplaatst: 7 april 2011 Ok,ja ik heb er ook een paar liggen gedaan omdat ik dacht dat dit moest maar dat zijn er maar 3 van de 27 à 30. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
hansm Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 nuja die liggende maakt niet uit die vinden vanzelf wel de weg naar boven, zolang je niet omgekeerd plant gaat het goed komen Players only love you when they're playing.
aardbeijim Geplaatst: 9 april 2011 Auteur Geplaatst: 9 april 2011 Vandaag de veldsla gezaaid tussen de rabarber en de sjalotten(is toch geen slechte combinatie)?En op een anders stukje waar vorig jaar prei stond heb ik nu 3 soorten zaailinten gelegd. Ik heb ook alles omgespit waar de buxus staat voor als bloemenperkje en zodat er geen brandnetels meer zijn. En mijn eerste zomerbloembol komt al piepen. Ik zal binnenkort nog eens wat foto`s maken. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
aardbeijim Geplaatst: 12 april 2011 Auteur Geplaatst: 12 april 2011 Vandaag nog bij mijn oma geweest en kwam thuis met 2 aardbeien,lavas/maggiplant,frambozenstekken en er zit misschien ook nog een braambes bij.Kon ook een aardpeer krijgen maar die wou ik niet. Ze weten niet welke soort de aardbeien zijn maar ik denk doordragende want er zaten al bloemknopjes aan en ook al verwelkte? Zijn er hier mensen die aan het blad of de aardbeien kunnen zien welk ras het is? Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
aardbeijim Geplaatst: 13 april 2011 Auteur Geplaatst: 13 april 2011 4 buizen betekent dat je op 4 vakken onder de helft heb en vakantietaken betekent dat je dingen moet doen in de vakantie om een kleine voorsprong te hebben als de school weer begint. @veuvecouderc Weet jij nog een plant die over de rozenboog kan groeien en waar ik ook nog van kan oogsten?Want ik denk dat mijn oost-indische kers niet groot en snel genoeg gaat groeien. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
veuvecouderc Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 4 buizen betekent dat je op 4 vakken onder de helft heb en vakantietaken betekent dat je dingen moet doen in de vakantie om een kleine voorsprong te hebben als de school weer begint. Weet jij nog een plant die over de rozenboog kan groeien en waar ik ook nog van kan oogsten?Want ik denk dat mijn oost-indische kers niet groot en snel genoeg gaat groeien. Net onder de helft? Betekent dat minder dan een 5,5 want dat was wat wij nodig hadden om te slagen? En vakantietaken ken ik wel maar als je examen doet heb je toch geen vakantietaken meer, je slaagt of je slaagt niet? Sorry hoor maar ik ben echt al lang weg van een schoolgebouw. En persoonlijk denk ik dat er niets in de plantenwereld bestaat dat snel genoeg groeit voor jou! Als OIkers je al niet snel genoeg gaat dan zullen peulen wel helemaal trage rakkers zijn. Dus ik vrees dat ik je niet kan helpen. Maar waarom zou je je rozenboog willen laten begroeien met een klimmer? Die rozen klimmen en bloeien toch genoeg. Aan de voet kan ik me nog voorstellen en dan zou ik zeggen lavendel, maar ja dat kun je - voor zover ik weet ook niet eten. Radijsjes dan misschien? VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
aardbeijim Geplaatst: 14 april 2011 Auteur Geplaatst: 14 april 2011 Ik ging vandaag is kijken in mijn tuintje en alles gaat echt goed. Aardbeien hebben al aardig wat knopjes en zelfs al een paar open bloemetjes.En in de framboos zag ik ook een klein open wit bloemetje.En de appelboom van de aldi loopt ook al uit.En er zitten echt veel(toch veel meer als vorig jaar)bloemen op de rode bes.Er zitten ook al tamelijk grote groene bessen op.Komt dit gewoon door het snoeien? @veuveke mijn papa zei dat die OI kers te traag zou groeien maar ik keek op internet en ik denk dat die toch groot genoeg wordt. Moet deze direct in de grond gezaaid want lees ik op veel plaatsen. Op een tapijt wat op de aanhanger ligt voor op het stort is helemaal groen geworden en groeien allemaal komvormige paddenstoelen.Ik zal er straks of morgen eens een foto van maken/plaatsen. En nu ga ik maar eens vertrekken naar mijn oma om daar de tuin te gaan doen. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
dennislp Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 direct ter plaatse kan de OI , ja makkelijk.Wel even kijken dat je een goede zaait. Zo heb ik zaden van een laag blijvende soort, een soort die 125cm word en een soort van 200cm tot 300cm. > Planten kopen? Doe het bewust!
aardbeijim Geplaatst: 16 april 2011 Auteur Geplaatst: 16 april 2011 Vandaag de draden gespannen voor de rode bessen en voor de frambozen.En alles eens goed water gegeven en geschoffeld. Gisteren mijn rozenboog van de lidl in de moestuin gezet maar echt stevig is het niet hoor.En morgen komt dan eindelijk de kar paardenmest rond de middag. Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
jasmin Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Wat ga je met die paardenmest doen, Jim? Toch niet direct gebruiken, of wel? http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Aanbevolen berichten