Jump to content

Moestuin van aardbeijim

aardbeijim
 Share

Recommended Posts

mmmmmmmmm ik heb nog nooit ruggen gemaakt in moestuin, terwijl ik het wel mooi vindt denk dat ik uitgesteld heb omdat ik

verwacht dat het een puinzooi wordt als ik daaraan begin.

ik wil wel foto's zien van zo'n stuk moestuin met ruggen die jullie gemaakt hebben please

Players only love you when they're playing.

Als ik er aan denk om het toestel mee te nemen zal ik morgen wat foto's plaatsen. Ruggen maak ik met de hark ik zorg er voor dat ik tussen de ruggen makkelijk met de schoffel en hark er tussen kan zodat ik dat netjes kan houden. En jep, ik ben er weer, naja was zondag avond al weer thuis, maar gezellig druk geweest met andere dingen!

Even a broken clock is right twice a day

Verbaasd me eigenlijk niet, je hebt helemaal geen grond om te harken en schoffelen, alles staat vol!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ja dat is best wel waar als ik zou gaan harken blijven er ""goede'' planten inhangen.

ook geen schoffel kopen hoor Jorieke onding, ik zaag de steel eraf dan heb ik een hak en een wapen

maarja nog steeds geen vertrouwen in een rug maken, ik wacht even op een foto

Rug maken is natuurlijk ook lang niet altijd nodig als je bv. op zandgrond teelt, maar jij teelt denk ik op klei qua locatie of niet?

Ik koop geen schoffel, heb het ooit geprobeerd met een oude die hier nog lag (steel half opgegeten door houtworm) en het is rotwerk. De plantjes die ik niet moest raken, raakte ik, je moet veel te brede paden groente-vrij houden om er tussendoor te kunnen, en het onkruid is hier altijd heel snel te groot om te schoffelen

En hier met t mini stukje grond, hebben we zelfs 2 schoffels!

Ach, voor t ''moestuin'' deeltje heb k zo'n klein hand dingetje, 30cm lang schoffel dingetje met handvatje er aan, en aan de andere kant nog een hark achtig iets (3 stevige ijzere dingen). Kan je even iets preciezer. (maarja, dat is niks voor jullie grote stukjes denk.. )

Rug maken is natuurlijk ook lang niet altijd nodig als je bv. op zandgrond teelt, maar jij teelt denk ik op klei qua locatie of niet?

Yes dikke vette klei, met water zou ik een rug kunnen kleien

ik ga daar asperges in planten, opeens heeft mij zaaisel witte asperge erzin in gekregen en doiet het heel goed, dus die wil ik op een rug of 2-3 planten.

Ik gebruik mn schoffel eigenlijk alleen maar tussen mijn ruggen en bv. de prei waar ik later moet aanaarden. Verder niet, met mn kont op de grond en een klein onkruidstekertje en mn handen vind ik veel leuker en ik kan dan ook een stuk precieser werken, bovendien trek ik zo ook altijd de wortel er helemaal uit en kan ik het onkruid meteen op de hoop gooien.

Wel heel fijn trouwens Sjimmie dat je je topic door Luc hebt laten opschonen, zo kunnen wij weer meer off-topic discussies plaatsen

o is daarvoor zijn topic schoongemaakt, nuja ik klad het zo weer vol.

, met mn kont op de grond en een klein onkruidstekertje en mn handen vind ik veel leuker

Dit is heel herkenbaar en ik doe vrijwel alles zo, de oude garde vindt het maar raar dat ik zittend werk, hoewel ik denk dat ze jaloers zijn want als ze dat zelf zouden doen komen ze zonderhulp niet meer overeind

En dat ze dan niet meer overeind komen is dat omdat ze jarenlang hun rug naar de kloten geholpen hebben met schoffel en spitvork!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Van de hele dag zitten krijg ik ook pijn in me rug, ben gewoon te lang om in een tuin te werken ik had een hoge hobby moeten zoeken.

Share

• Create New...