Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Moestuin van aardbeijim


aardbeijim

Aanbevolen berichten

Ik persoonlijk zou dan dit jaar dan koemestkorrels gebruiken en die mest van nu nog even lekker laten verteren en dan aan het einde van het seizoen er op gooien!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ga ik mijn 25 ostara plantjes planten(van Erwin).Ik ga ze in het aardbeienbed zetten en onder de rode bessen. Volgend weekend ga ik beginnen met wortelen te zaaien en is kijken voor de suikermaïs.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar er komen misschien nog paarden aan ene kant(eten het dan op).EN aan de andere kan staat de zon dus moet er een speciaal plaatsje voor maken.Maar moet wel lukken.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het voorzaaien of ter plekke in volle grond, ik doe zelf altijd voorzaaien en dan in nette rijtjes uitplanten, netje erover voor paar weekjes en klaar.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja,de rode bessen beginnen ook rood te kleuren.Maar er zijn veel afgevallen mijn vader zegt dat dit komt door het herplanten.

 

En er beginnen ook al uitlopers te komen aan de aardbeien.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik eens al het onkruid tussen mijn tegels uitgehaalt.

 

Heb vandaag ook al 10 ruggen gemaakt voor mijn witlof genoeg voor rond de 110 witlof wortels.En morgen dan beginnen met te zaaien.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen ook witlof zaaien, maar 1 tip: ik heb de ruggen 2 weken geleden al aangelegd aangezien ze vaak nog wel inzakken en dat is niet handig als je net alles netjes op rij hebt gezaaid!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ok,ja ik ga toch maar zaaien anders is het weer 2 weken later.ik zal het onthouden.

 

DIe ruggen is dat omdat hier de grond losser door is en dat je rechtere wortelen krijgt of waarom?

 

Hoeveel ga jij zaaien?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ok,ja ik ga toch maar zaaien anders is het weer 2 weken later.ik zal het onthouden. Precies is meer een tip voor volgend jaar!

 

DIe ruggen is dat omdat hier de grond losser door is en dat je rechtere wortelen krijgt of waarom?

Ja, ik doe dat ook bij radijs,wortel, pastinaak etc.

Hoeveel ga jij zaaien? Oh dat weet ik nog niet precies ik heb geloof ik 9 ruggen van 1.20 lang, ik denk een stuk of 3 a 4 daarvan.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het sinds dat ik die tip ken gewoon met de hark ophogen.Ik deed het eerst met de schoffel en bij de aardbeien scheppen maar harken gaat toch wel veel sneller en zelfs bijna beter.Nog een tip.maar met de zijkant van de schoffel je grond eerst goed fijn kan je nog makkelijker harken.

 

Dan zijn dan 24 à 30 wortels?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...