esmee Geplaatst: 1 juli 2024 Geplaatst: 1 juli 2024 Hallo allemaal, kan iemand mij vertellen waarom mijn augurk plant en boontjes niet groot worden? Quote
Edwin Geplaatst: 1 juli 2024 Geplaatst: 1 juli 2024 Je boterboontjes zijn al eetbaar in ieder geval @esmee Dat geel op de bladeren lijkt me een tekort aan iets, magnesium misschien. Genoeg basisvoeding? Te warm in de kas? Staan ze nog in potjes? Zelf geef ik altijd een beetje vloeibare tomatenmest bij de planten van de komkommerfamilie. Pas sinds de afgelopen week, na het beetje zon, beginnen ze echt te groeien hier. Het is wel een stoere augurk die aan het plantje hangt zo. 1 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 1 juli 2024 Geplaatst: 1 juli 2024 @esmee ik heb je hier even een eigen topic gegeven. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
redzebra Geplaatst: 1 juli 2024 Geplaatst: 1 juli 2024 - De boontjes, zitten die in een afgesloten potje ? In dat geval denk ik te weinig grond maar voornamelijk bij beide slechte groei en vergeling, ik denk gewoon teveel water gegeven en/of teveel meststoffen ( eventueel niet genoeg verteerde compost ?) en bovenal het is natuurlijk niet zo ideaal weer voor beide. Bij augurk bij zo weinig blad laat je best ook nog geen vrucht vormen of neem je die snel weg, alle energie gaat dan naar die vrucht, ten nadele van verdere ontwikkeling van de plant en de plant denkt ik stop ermee want zaadvorming volbracht. 2 1 Quote
esmee Geplaatst: 3 juli 2024 Auteur Geplaatst: 3 juli 2024 Nee de bonen staan in de volle grond, deze bestaat uit kleigrond, paardenmest en moestuin grond. En de augurk😩...ik was op vacantie en toen ik terug kwam was er dus een augurk. Toen ik wegging geen bloem gezien. Vlgd x beter dan maar. Quote
grusonia Geplaatst: 3 juli 2024 Geplaatst: 3 juli 2024 Hoe is de afwatering van je grond, ik zie dit jaar dat de erwten het veel beter doen dan bonen op klei. 1 Quote
esmee Geplaatst: 5 juli 2024 Auteur Geplaatst: 5 juli 2024 De grond is niet echt nat maar ook niet gort droog, gewoon goed vind ik. Buiten de kas(en alleen in klei grond) groeiden ze vorig jaar echt super goed dus ik had hoop dat het in de kas nog beter zou zijn.... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.