Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Is mijn tomatenplant nog te redden?

rups89

Recommended Posts

Zo te zien op de foto denk ik dat er water genoeg is nu (de grond moet vochtig zijn maar ook niet te nat, op dit moment heeft de plant geen groei en alleen oud gekruld blad, dus verdampt er niet veel meer) , het opkrullen van de bladeren is omwille van geleden stress en blijft zo, nieuw blad gaat echter terug normaal zijn. Nieuw blad en bloemtrossen worden gevormd in de top of door middel van dieven. En daar wringt het schoentje :

rood is de stam, blauw de bladeren, ( je kan best ook de stam aanbinden en niet het blad , waarbij je de lus ruim genoeg houd, de stam verdikt nog en anders krijg je insnoering).

In de groene cirkel zie je dat de top is verwenen, ik vermoed door uitdroging als ik je verhaal volg of heb je per ongeluk verkeerd gediefd ?

Wil je de plant redden dan moet je dus 1 of meerdere dieven laten uitgroeien, de dieven beginnen in een oksel van een blad en stam, dus op de kruisingen van de rode en blauwe lijnen. Het is moeilijk te zien op de foto, maar ik denk dat er 1 zit in de zwarte cirkel, indien zo laat deze uitgroeien en dief vooral niet.

image.thumb.jpeg.8d4abe54fcca738338c75933f75a34df.jpeg

• Like 1