boerinnetje Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Ik heb luizen in mijn perenboom, die we in oktober geplant hebben.Nu heb ik gelezen dat je moet sproeien met zeepsop en spiritus, maar spiritus heb ik hier niet.Is er iets waarmee we de spiritus kunnen vervangen? Quote Hongaarse groeten van Linda
Bit Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Klein perenboompje nog ? Tussen duim, wijs en middelvinger de toppen van de jonge uitlopers van stam naar topje door laten glijden , je wrijft er vele luizen mee kapot. Schijnt dat alleen al de geur van de dode luizen , de nieuwkomers doet vluchten. En wanneer niet , 2x per dag herhalen ( karweitje van niks , gewoon op je ronde door de tuin ) en paar dagen doen. Klaar !( moet de boom niet te groot zijn natuurlijk ) ps: edit : Jij hebt daar grote warmte achter de rug >?? of nog steeds ? Water geven ( stress ontnemen van de jonge boom ) wil ook wat helpen met boom weerbaar maken. Quote
boerinnetje Geplaatst: 12 mei 2012 Auteur Geplaatst: 12 mei 2012 ja,het is hier nog steeds bloedheet, al tijden,weinig regen en we geven de boompjes ook steeds water,tot grote hilariteit van de hongaren hier,maar mijn idee was ook dat ze toch water nodig hebben???bedankt voor de tip,ga het doen. Quote Hongaarse groeten van Linda
rubo Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Luis kan je ook verwijderen door ze af te spuiten met een waterstraal. Quote met vriendelijke groet, Rubo
appelvrouw Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 En als je lieveheersbeestjes tegenkomt ze op deze boom zetten..die zijn er gek op ( dat werkt niet bij een grote plaag hoor..) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rantje Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Of Oost Indische Kers eronder zetten, luis is er dol op en je kan de bloemen mét luizen zo weg mieteren Maar zonder spiritus werkt ook goed, dus alleen met groene zeep. Op de site van Diana vind je meer middeltjes dus er is vast iets wat voor jou goed werkt!http://www.mooiemoestuin.net/milieuvriendelijkebestr.htm Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Frans Geplaatst: 12 mei 2012 Geplaatst: 12 mei 2012 Is er iets waarmee we de spiritus kunnen vervangen?I.p.v. spiritus is pálinka ook bruikbaar hoor . Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
boerinnetje Geplaatst: 13 mei 2012 Auteur Geplaatst: 13 mei 2012 een paar keer hard afgespoeld heeft nog niet geholpen,maar misschien duurt dat wat langer.ga vandaag met zeep doen.enne...die palinka, dat was ook mijn idee, dat hebben we wel in huis Quote Hongaarse groeten van Linda
boerinnetje Geplaatst: 16 mei 2012 Auteur Geplaatst: 16 mei 2012 nou,bedankt allemaal, het heeft geholpen, dus het sproeien met zeepsop,want ze zijn verdwenen! Quote Hongaarse groeten van Linda
Bit Geplaatst: 16 mei 2012 Geplaatst: 16 mei 2012 om de 3 a 4 dagen herhalen , en dat minimaal 3x. Dan bestrijd je meerdere generaties. De eieren overleven het spiritussopje namelijk. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.