Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb luizen in mijn perenboom, die we in oktober geplant hebben.

Nu heb ik gelezen dat je moet sproeien met zeepsop en spiritus, maar spiritus heb ik hier niet.

Is er iets waarmee we de spiritus kunnen vervangen?

Hongaarse groeten van Linda

Geplaatst:

Klein perenboompje nog ? Tussen duim, wijs en middelvinger de toppen van de jonge uitlopers van stam naar topje door laten glijden , je wrijft er vele luizen mee kapot. Schijnt dat alleen al de geur van de dode luizen , de nieuwkomers doet vluchten. En wanneer niet , 2x per dag herhalen ( karweitje van niks , gewoon op je ronde door de tuin ) en paar dagen doen. Klaar !

( moet de boom niet te groot zijn natuurlijk )

ps: edit : Jij hebt daar grote warmte achter de rug >?? of nog steeds ? Water geven ( stress ontnemen van de jonge boom ) wil ook wat helpen met boom weerbaar maken.

Geplaatst:

ja,het is hier nog steeds bloedheet, al tijden,weinig regen en we geven de boompjes ook steeds water,tot grote hilariteit van de hongaren hier,maar mijn idee was ook dat ze toch water nodig hebben???

bedankt voor de tip,ga het doen.

Geplaatst:

En als je lieveheersbeestjes tegenkomt ze op deze boom zetten..die zijn er gek op ( dat werkt niet bij een grote plaag hoor..)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Is er iets waarmee we de spiritus kunnen vervangen?

I.p.v. spiritus is pálinka ook bruikbaar hoor .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

een paar keer hard afgespoeld heeft nog niet geholpen,maar misschien duurt dat wat langer.

ga vandaag met zeep doen.

enne...die palinka, dat was ook mijn idee,

dat hebben we wel in huis

Geplaatst:

om de 3 a 4 dagen herhalen , en dat minimaal 3x. Dan bestrijd je meerdere generaties. De eieren overleven het spiritussopje namelijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...