Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Kan ik deze augurk plukken?

20240712_190553.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Hij is zo'n 10 cm groot

Geplaatst:

Een augurk wil je onrijp eten. Rijp zit deze vol pitten en is geel/oranje gekleurd. 

Geplaatst:

Inderdaad oogsten rups. Vaak heb je de eerste augurken van een klein plantje die er een beetje misvormd uitzien en die niet zo groot worden als dat je hoopt/verwacht. Als ik deze moet inschatten dan is hij aan het einde van zijn groei, dus nu oogsten! 

(met komkommers zie je hetzelfde misvormde gedrag trouwens als de planten nog kleiner zijn) 

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt!!!

• 11 maanden later ...
Geplaatst:

Ik heb voor het eerst augurk gezaaid en nu zat er eergisteren al een augurk aan, wel klein.
Ik heb niet eens een mannelijke bloem in de buurt gezien, dus hoe het komt dat hij eraan zit?

Maar hij groeit niet meer natuurlijk, dat kan ik zien. Kan ik hem zo eten, of moet ik hem perse inmaken?

Geplaatst:

Augurken kun je eten zoals je snack komkommers zou eten.

Geplaatst:

Leuk om te weten. Dan ga ik dat ook een keer zaaien. Kijken hoe ik dat vind smaken. Ik maak eerst de komkommer zaden op. Dus niet volgend jaar, maar het jaar daarop eens proberen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic