Geplaatst: 14 juli 20241 j Hallo, Als beginnend moestuin(tje) houder heb ik de volgende vraag. Bij een gekochte paksoi en bleekselderij heb ik het 'kontje' er af gesneden en op een bord met water gelegd. Met een week ongeveer kwamen er al minuscule blaadjes aan. Nu heb ik ze laten staan (water steeds ververst) en ze groeien gestaag door. Momenteel zo'n 5 cm met meerdere blaadjes. Wanneer is het moment aangekomen om ze in de grond te zetten? Wanneer ik kijk zie ik niet echt wortelvorming.
Geplaatst: 14 juli 20241 j Hey wat leuk. Ik wist niet dat dat bij paksoi ook kon. Bleekselderij duurt een paar weken voor er wortels komen, tenzij hij te diep is afgesneden. Dan wordt het vervolgens snot. Succes met je projectje!
Geplaatst: 14 juli 20241 j Je kan ze wel planten, maar ze zullen heel snel doorschieten als stressreactie. Als je wat wilt oogsten can de paksoi dan moet je de losse blaadjes gaan oogsten. Zodra je wortels ziet dan meteen in een potje, niet te diep, plastic zakje erover tegen verdamping. 😉 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.