Jump to content

IBC tank en druppelen

ijsselg

Recommended Posts

Op mijn moestuin heb ik vaak allerlei planten en vooral stekken staan in potten. Meestal veel, soms weinig. Op hoogtijdagen (..) staan er rond de 100. En potten moet je vaak water geven. 

Ik wil z.s.m. met water uit een IBC container al deze potten water geven. Een IBC tank, een slang aansluiten op een horizontale PVC pijp 50 mm. In de PVC pijp om de 20 cm een druppelaartje lijmen. Bij elkaar 100 druppelaartjes. Met een timer wil ik de watertoevoer in de nachtelijke uren opensturen.

Ik had een timer gekocht bij een bekende supermarkt. Die doet het prima - op een kraan. Maar niet als er geen waterdruk is.. Heb ik niets aan dus. Bij een Chinese website (Te..) heb ik een andere gevonden die wel zou werken bij 'geen waterdruk'. 

Wie heeft ervaring met zoiets? 

Mijn vragen:  wat moet het hoogte verschil zijn tussen IBC tank en uitstroomopening van de slang. Waar moet ik nog meer op letten? Wie heeft tips.? 

Bij werk ik met een PE leiding 16 mm, hierop maak je aftakkingen naar de planten. Ik gebruik een pomp die een druk van ongeveer 2 bar geeft. Met een timer er tussen werkt het perfect. Hoe uitgebreid je het maakt kun je zelf bepalen.