Jump to content

Featured Replies

Posted

Iemand een idee wanneer ik ongeveer oogstbare broccoli mag verwachten? Ik heb vijf planten in mijn plastic tunnel en sommige beginnen met de ontwikkeling van een knop. In de tunnel groeien de planten vele malen harder dan buiten heb ik gemerkt.sdc1168793591337113235.JPG

• 5 months later...

ik heb nu een paar mooie broccoli staan. Maar wanneer is de beste tijd om te oogsten?

als je zelf vind dat ze groot genoeg zijn ( net zo groot als in de winkel)

als er heel veel hebt 8 of meer kun je wat eerder beginnen want als je te lang wacht (je oogst ze niet in en keer waarschijnlijk) zijn de laatsten al in bloei geschoten en niet meer eetbaar.

Hallo,

Als je nu mooie broccoli's hebt staan met mooie stronken (bloem). Dan zou ik ze maar oogsten. Goed uitkijken of de knopjes niet groot worden, want dan zitten de bloemen er al in verstopt en staan ze binnen een week in bloei, en dat is echt ranzig om te eten

Komt nog eens bij dat er nachtvorst kan komen, en dat vindt een Broccoli echt niet grappig, ze kunnen wel een paar graden vorst hebben, maar het moet niet te gek worden...

En ik weet niet hoeveel je hebt, maar je kan ze even blancheren en invriezen hoor, de kwaliteit wordt daar nauwelijks minder om...

Suc6!

In een groen, groen, knollen, knollenland...