Geplaatst: 10 augustus 202410 Aug Zijn er hier mensen, die deze courgette kweken? Wat zijn de ervaringen er mee? Ik had er twee staan, maar die produceren erg weinig, zeker in vergelijking met de andere courgette, de Black Forest, die achter elkaar door gaat. Ik heb er al eentje uitgehaald en ik denk er over, om de andere er ook uit te halen. Hoe zijn jullie ervaringen met dit soort?
Geplaatst: 10 augustus 202410 Aug Ik heb ze vaak gehad. Prima courgette en opbrengst. Maar als je een rankende of klimmende courgette wilt, raad ik je muskaat courgette "tromboncino d'albenga" aan. Zeer productief, mooie vorm, stevig vruchtvlees en de pitten zitten op 1 plek. Wel jong plukken, dan zijn ze 2 keer zo groot als een normale courgette. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 10 augustus 202410 Aug Auteur Fijn, dankjewel! Ik zal de courgettes volgend jaar iets beschutter zetten en ik ga kijken naar die tromboncino. Ik heb inderdaad liever klimmende courgettes.
Geplaatst: 10 augustus 202410 Aug Ze hebben even tijd nodig om op gang te komen dus vroeg zaaien is handig. Ze zijn minder gevoelig voor meeldauw en schimmels dus je kan lang oogsten. Laat er 1 uitgroeien. Dan kan je die als pompoen bewaren. Blijft tot voorjaar goed. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 10 augustus 202410 Aug Auteur Dankjewel @bonnie f Ik ben op 12 mei begonnen met de Deno methode en ik heb ze op 8 juni uitgeplant. Ze groeien altijd zo snel, dus ik heb ze het liefst zo kort mogelijk in de vensterbank. Ik zal volgend jaar eerder beginnen dus. Misschien kan ik ze dan in de kas zetten met een kacheltje er bij. Ik vind dat idee van de pompoen helemaal leuk!
Geplaatst: 10 augustus 202410 Aug Ik oogst ze nooit als courgette maar als pompoen. Heb ze altijd over de grond laten kruipen, dan krijg je van die leuke slangen die Bonnie in haar profielfoto heeft. Nu voor het eerst voor de fun tegen de schutting aan het laten klimmen..dan krijg je meer rechte courgette/ pompoenen. Deze is 55 cm nu!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.