Antoine Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Hallo, Ik heb een mooie komkommer gekocht, zitten zelfs al een paar bloemen en vruchten in! Maar ik heb die in mn koude bak staan. Als de zon schijnt is het daar vreselijk warm in. De blaadjes van de Komkommer hangen een beetje slap. Watergebrek?Te warm? Moet ik mn kap permanent op een kiertje houden? Ik ben wel van plan om een emmer water met een panty naar de plant erin te zetten, dan hoef ik niet iedere dag te irigeren.... ik hoor graag jullie mening... gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
rubo Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Het nadeel van een koude bak is de geringe luchtinhoud. Zodra de zon gaat schijnen loopt de temperatuur snel op.Ik zou het raam deze maand 's nachts dicht houden i.v.m. het grote temperatuursverschil en 's ochtens op 10 cm open. Op een zonnige dag het glas helemaal omhoog. Quote met vriendelijke groet, Rubo
Kamilla Geplaatst: 19 mei 2012 Geplaatst: 19 mei 2012 Het slap hangen komt inderdaad van de warmte. Morgenochtend is dat weer bij getrokken. Bij een hete droge oostenwind in de zomer zie je dit ook bij planten in de volle grond. Quote
D_SDennis Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 ....en als je plant eenmaal aangeslagen is en een groter wortelgestel heeft gevormd komt het slaphangen niet snel meer voor. Het hoort bij de beginfase. Quote
Erwin1964 Geplaatst: 20 mei 2012 Geplaatst: 20 mei 2012 Een komkommer heeft wel veel water nodig. Om niet elke dag naar de volkstuin te hoeven, zet ik naast elke plant in de broeikas altijd een emmer water met een stuk oud katoen er in, dat ik aan de andere kant naast de plant in de grond steek. In een kleine week hevelt dan alle water naar mijn komkommerplant Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.