jootje Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Ziet er prachtig uit allemaal. En volgens mij zit jij ook op een ernstig mooi plekje!
hansm Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Hardstikke mooi Dennis, ik vindt leuk dat jullie het mooie met de moestuin combineren,denk dat dat extra plezier oplevererd.Ben jaloers op je hop boog echt een mooie plant, mijn hop wil nog niet is echt aan het aanslaan zal volgend jaar wel beter gaan. Players only love you when they're playing.
Helly Geplaatst: 26 juli 2011 Geplaatst: 26 juli 2011 Ziet er geweldig uit Dennis. Wat een grote hopboog Die moet je toch voor de winter helemaal afsnoeien tot de grond en dan komt ie volgend jaar toch weer op? Wist niet dat dat zo hard kon groeien. Good things come in small packages
Dennis29 Geplaatst: 26 juli 2011 Auteur Geplaatst: 26 juli 2011 Ja hop vriest boven de grond af en loopt in het voorjaar weer uit. De stengels laat ik gewoon zitten als klimsteun voor volgend jaar, deze plant is 3 jaar oud.
Dennis29 Geplaatst: 28 juli 2011 Auteur Geplaatst: 28 juli 2011 Vandaag weer een emmer valappels verwerkt. Samen met de bramen oogst(300g) in de sappan gedaan. Ik heb ze grof geschild en de schillen staan samen met water op het fornuis te pruttelen zodat ik er stroop van kan maken. Van de appel/bramensap maak ik limonade.
Jorieke123 Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Het verbaast me elke keer weer hoe weinig stroop je over houdt van de hoeveelheid vocht waar je mee begint... Maar mijn 4 potjes zijn nu wel gevuld met heerlijk dikke donkere stroop Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 28 juli 2011 Auteur Geplaatst: 28 juli 2011 Ja dat wel, maar het is wel(hopelijk) lekker. Doe jij er ook nog suiker door? Is dat alleen voor de smaak of ook voor het stollen.
Jorieke123 Geplaatst: 28 juli 2011 Geplaatst: 28 juli 2011 Ik heb het wel gedaan. Dat is wel gebruikelijk bij valappels. En het werd bij mij maar niet dikker... met het suiker wel. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 4 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2011 Gisteravond perensap gemaakt, van 1 emmertje 3 liter sap En nu zijn de flessen weer op...
Kruidje Geplaatst: 4 augustus 2011 Geplaatst: 4 augustus 2011 Het ziet er super-mooi uit bij jullie. (wil ik ook!) Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Dennis29 Geplaatst: 11 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2011 Het regent en het regent, het wordt behoorlijk zompig om sommige stukken grond. Blijkbaar hebben we iets te veel om regen gezeurd toen het zo droog was.
Dennis29 Geplaatst: 12 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2011 De Rosa Bianca begint ook aardig groot te worden:
jootje Geplaatst: 13 augustus 2011 Geplaatst: 13 augustus 2011 Wow...wat een mooi ding, pompoensoort denk ik? Echt mooi!
Dennis29 Geplaatst: 13 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2011 Wow...wat een mooi ding, pompoensoort denk ik? Echt mooi!Het is een aubergine
Dennis29 Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2011 Net 4 overvolle kruiwagens met aardappelziekte besmet tomatenblad uit de kas gehaald... Ik wat alsem gekookt, wat ik strakst de planten mee in ga spuiten. Schijnt tegen aardappelziekte te werken.
Dennis29 Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2011 Dat weet ik niet precies, alleen dat het helpt tegen aardappelziekte.
Jorieke123 Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Heb je daar de zilverwitte alsem voor Dennis? Die schijnt ook genezend te zijn. Ik heb net ook weer een gieter geleegd over/bij de tomaten planten. Maar heb toch ook al wel heel wat moeten ruimen. Dus een wondermiddel is het niet.. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2011 Nee ik heb de gewone absintalsem, is dat erg? en moet je het verdunnen voor gebruik?
Jorieke123 Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Ik verdun 1 op 4. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ludo Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 (aangepast) Absint alsem mag niet dicht bij andere planten gezet worden omdat het de groei belemmert, vooral in jaren met zware regenval. Regenwater dat over de bladeren stroomt, wast de oplosbare giftige absintine weg, die dan in de omringende aarde dringt waar het een tijdlang aktief blijft.Zowel absint alsem als de gewone alsem zijn geen goed gezelschap voor medicinale kruiden. Alsem verdrijft de zwarte aardvlo. Het houdt motten op een afstand en beschermt in de buurt groeiende kool tegen het koolwitje.Een aftreksel van alsem, in de herfst en voorjaar op de grond gesprenkeld, houdt slakken weg. Een bad in alsemaftreksel verjaagt de vlooien van honden en katten. Het aftreksel kan voor fruitbomen en andere planten gebruikt worden tegen bladluis. Spuit niet te vaak op jonge groenten die daardoor in de groei geremd zouden kunnen worden. Gebruik bovendien niet een te sterke oplossing. Alsemextract en een extract van de tomatenplant verdrijft vliegen. 29 augustus 2011 aangepast door Gast
Ludo Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Heermoes (Equisetum arvense L.) : Van gedroogde bladeren en stengels van de steriele vorm van deze plant (de "paardestaart"), wordt een aftreksel gemaakt om planten tegen allerlei soorten fungi te beschermen. Heermoes bevat een hoog percentage aan silicaat dat een remmend effect op fungusziekten heeft.Het equisetumaftreksel wordt verkregen door 45gr gedroogde equisetum 20 min, maar niet langer, in 4,5 L water te laten koken. Langzaam laten afkoelen en vervolgens zeven. Bespuit hiermee alle planten die volop in blad staan. Verdun het aftreksel naarmate eenzelfde plant vaker bespoten wordt.
Dennis29 Geplaatst: 29 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2011 Oke, bedankt voor de uitgebreide uitleg! Dan blijft de alsem voorlopig nog maar even in pot.
Aanbevolen berichten