Jorieke123 Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 Ik heb niet de absint alsem, maar de zilverwitte alsem (Artemisia ludoviciana) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ludo Geplaatst: 29 augustus 2011 Geplaatst: 29 augustus 2011 De uitleg hierboven komt uit "Planten die elkaars gezelschap zoeken - 1975". 't Was de tijd dat ik begon te tuinieren
Theo Post Geplaatst: 31 augustus 2011 Geplaatst: 31 augustus 2011 dennis,, jij hebt echt veel, wat doe je met al die pepers??nogal heet.. gr theo Hallo. ook zo'n groentetuin fan?
Theo Post Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 hoi deniis,, heb je nog zaadjes van die peper??gr theo Hallo. ook zo'n groentetuin fan?
Dennis29 Geplaatst: 1 september 2011 Auteur Geplaatst: 1 september 2011 Nee, van de meeste soorten heb ik maar 5 a 10 zaadjes, maar volgend jaar heb ik genoeg om te ruilen
Jorieke123 Geplaatst: 16 oktober 2011 Geplaatst: 16 oktober 2011 Ik heb wel bloeiende aardpeer-familieleden staan, maar heb nog niets gezien in de aardperen zelf. Zo eens even kijken Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 16 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2011 HELP! Er groeien bakstenen tussen de oregano
Jorieke123 Geplaatst: 16 oktober 2011 Geplaatst: 16 oktober 2011 Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
henkg Geplaatst: 16 oktober 2011 Geplaatst: 16 oktober 2011 HELP! Er groeien bakstenen tussen de oregano Dennis heeft een nieuwe, goedkope manier uitgevonden om bakstenen te produceren. De prijs van oregano zal enorm gaan stijgen!.Ā Dennis, die avatar van jou, een kalkoen?: levensgevaarlijk, met de kerstdagen voor de deur .... Ā Ā Ā Ā Ā 2025_teeltlijst (.xlsx) Ā Ā
Dennis29 Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2011 Ik ben begonnen met het oogsten van de amarant. Met een kam is het makkelijk van de stengels af te ritsen. Dan gaat het door de zeef, en klaar is kees(he dat rijmt)
geedee Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 Wat doe je met amarant? Is dat geen sierplant dan??? Ikke benieuwd
Dennis29 Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2011 Je kunt de zaden als een soort graan eten, zelf nog geen ervaring mee.
geedee Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 ok! alweer slimmer...ben benieuwd naar jouw ervaring hoe ze zullen smaken.Ā de bladeren kun je ook als spinazie eten en de wortels kun je ook eten ...las ik hier: http://www.warenwelenwee.nl/agf_amarant.html ...heb je dat al geprobeerd???Ā er staat wel bij : de meeste eetbaar....hoe weet je dat je een eetbare hebt?
Dennis29 Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2011 Geen idee. Ik heb het blad nog niet gegeten, dat komt volgend jaar wel
Koert Geplaatst: 31 oktober 2011 Geplaatst: 31 oktober 2011 Ik ben begonnen met het oogsten van de amarant. Met een kam is het makkelijk van de stengels af te ritsen. Dan gaat het door de zeef, en klaar is kees(he dat rijmt) Denk dat jij nog wel flink mag oefenen met rijmen voordat die goede ouwe man ons land weer binnen gesmokkeld wordt!!! (of je moet heel erg slissen dan rijmt het wel ) Even a broken clock is right twice a day
Jorieke123 Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Hee Dennis, maak je nog eens wat foto's? Dit gedeelte gaat binnenkort 'op slot' en dan kan je niets meer toevoegen. Misschien leuk om volgend jaar terug te kunnen kijken hoe het er nu uit ziet! (en wij zien ook nog wat ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 13 november 2011 Auteur Geplaatst: 13 november 2011 Een vochtige zomer heeft toch zijn voordelen. Hier vlakbij staat een aardappelveld waar het te vochtig was om er met de machine's op te gaan, dus was een deel verrot. Van de week hadden ze de aardappels naar boven gewerkt(is nu wel droog genoeg) zodat ze bij de eerste vorst kapotvriezen. Dus er liggen nu tonnen aardappels voor het rapen Meer dan 100 kilo aardappels geraapt dus. Een een deel weggegeven.Toen bleek het dat de worteltjesoogstmachine(leuk woord voor galgje) niet overal kon komen en er nog heeel veel wortels staan. Mochten we ook uit te grond trekken, dus zo'n 30 kilo wortels.... Voorlopig dus vele aardappels eten en recepten met wortels opzoeken Foto(met een orb )
jeanne-heijmans Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 super joh, wat een mooie oogst Jeanne
hansm Geplaatst: 13 november 2011 Geplaatst: 13 november 2011 Ja lachen ik vindt dat soort dingen echt leuk, en scheeld echt weer boel aardappelen/wortelen kopen. Players only love you when they're playing.
Aanbevolen berichten