Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Rare bladeren bij peperplantje


Kuikhoven

Aanbevolen berichten

Het schadebeeld duidt op luizen maar die kan je niet vinden (onderkant blad, veelal (donker)groen). Als het geen luizen zijn (geweest) dan zijn hierboven een aantal mogelijke oorzaken benoemd, zo snel mogelijk verpotten van de bemeste tuinaarde naar gewone potgrond kan in ieder geval geen kwaad, over het algemeen wordt het afgeraden om bemestte tuinaarde te gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, daar kunnen ze na een tijdje ook wel tegen, maar vanuit binnen naar de brandende zon is een beetje veel van het goede, ook moet het plantje een redelijk wortelstelsel hebben om voldoende water op te kunnen zuigen om tegen de brandende zon te kunnen.

 

elke dag ietsje langer in de zon is beter dan gelijk in de brandende zon te zetten, je plantje zou het niet kunnen overleven.

 

over het blad, dit had ik dit jaar ook bij verschillende peper en paprika planten, had er ook geen luis in geen idee waar het door kwam, ik vermoed dat ik ze iets te enthousiast water had gegeven toen en het weer was in die tijd ook niet super dus binnen weinig licht... maar misschien was het ook wel wat anders.

 

je zou het plantje eventueel voorzichtig wat bij kunnen knippen zodat het 'gezond' weer uit kan groeien, daar is op dit forum wel plenty over te vinden. doe je dit niet dan komt het ook wel goed hoor.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ohw, als ze al buiten hebben gestaan zou ik ze gewoon buiten zetten en gewoon een beetje in de gaten houden.

 

sommige paprika's/pepers laten hun bladeren wat hangen als ze in de volle zon staan dit is gewoon normaal, je ziet het snel genoeg als het teveel is voor het plantje.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ikzelf had dit jaar ook zo'n peperplantje... een madamme Jeannette. Ondanks haar rare bladeren heb ik haar toch maar in de volle grond gezet.

Er zit geen luis op, geen verkeerde grond, geen "gebruikte"potjes, niks. Bij het opkweken zag ik het al... ik hou het gewoon op..."slecht zaadje"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn plantjes was het meer een fase, deden het perfect en toen al het nieuwe blad wat eraan kwam was misvormt en twee weken later kwam er weer gezond blad an.

 

Slecht zaad kan ook altijd natuurlijk

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...