Geplaatst: 30 september 20241 j Beste vriendjes, vriendinnetjes en vrienhun/hendentjes, Voor een indoor kweeksysteem waarbij het gaat om het uitzaaien van in titel genoemde planten, zoek ik iemand die hier echt heel veel mee doet en ook echt goed verstand van de planten heeft. Ik zoek iemand die thuis onder licht en in een stelling vanuit zaad begint en bereid is om een kweeksysteem te testen op den duur (hobby, zonder kosten en zero verplichting). Mijn verzoek ontstaat uit de gedachte dat een liefhebber beter bereid is tot het meehelpen met zoeken naar informatie wat ik nodig ben, en ik ben geen planten expert. Tevens kan ik niet thuis dit systeem gaan inzetten vanwege verhuizing op den duur, dus een lopende test zou bij mij afgebroken worden en kan dan geen data meer leveren. Wie is bereid om kennis met mij te delen en zich in te zetten voor verdieping omtrent een kweeksysteem (Technologische kennis is geen vereiste, het gaat mij om het ontbreken van kennis over de planten en hier geen tijd aan te willen spenderen). Vriendelijke groet, Vrolijk. PS: Stroomverbruik moet geen belemmering zijn, gewenste oppervlakte l/d/h 130x70x... , bereid zijn om dagelijkse metingen te doen en een verslag te schrijven. Voor de kat uit de boom kijkers zal ik dit onderwerp vullen met foto's voor de vorderingen zonder diepgang. Je ziet dan nu waar het op de tafel begint en kunt inspringen wanneer men er oren naar heeft; Immers klinkt het nogal spannend en vreemd Het is heel normaal dat men eerst even wil zien en proeven voordat je er in springt. 30 september 20241 j aangepast door Vrolijk
Geplaatst: 30 september 20241 j Auteur Wat ik zelf heb als voorbeeld en mee ga beginnen: Beetje opruimen en iets neerleggen. 30 september 20241 j aangepast door Vrolijk
Geplaatst: 30 september 20241 j Auteur Aantallen uitrekenen wat in een stelling past, en dan soorten en snelheid meenemen (geen verstand van) dus hoop dat iemand met expertise dat weet, anders moet ik het opzoeken. Doel is vroege kweek dan telkens wat tijd er tussen naar late kweek, en dan omzetten naar een bovenverdieping totdat alles buitenstaat of in een kas. Zaai is voor 160. 1 stelling puur op zaad kan 1600 blokken houden. Ik zet de stelling scheef, 1 kant word dus opgehoopt omdat het watersysteem dan past en goedkoop is. PVC folie werkt, maar zou liever EDPM willen hebben, dan moet ik kijken of Alie vrolijk is in prijs. 30 september 20241 j aangepast door Vrolijk
Geplaatst: 1 oktober 20241 j Ik doe niet mee hoor. Maar ik zou ter voorbereiding toch willen weten hoe lang je ze in de tent houdt. Planten groeien niet alleen in de lengte, maar ook in de breedte. Tomaat minder in de breedte, omdat ze minder zijtakken aanmaken maar de bladeren worden wel langer -> plant dus breder. Paprika en peper zullen wel zijtakken maken. Bovendien hebben die laatste een heel variabele groeisnelheid. Baccatums groeien bijvoorbeeld heel snel en hebben groot blad (vergeleken met andere peper soorten), annuums groeien wat langzamer, en de chinense typen groeien het langzaamst. Maar 1600 planten lukt alleen als je ze zodra ze een paar echte bladeren hebben apart gaat zetten, verder van elkaar. Anders verdringen ze elkaar. Tomaten zijn bovendien vrij iel, vallen snel om. Lijken net domino blokjes als ze tegen elkaar leunen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 1 oktober 20241 j @rorrorhad trouwens ook een leuke kast gebouwd. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 1 oktober 20241 j 5 uren geleden, acpronk zei: Maar ik zou ter voorbereiding toch willen weten hoe lang je ze in de tent houdt. Planten groeien niet alleen in de lengte, maar ook in de breedte. Dat wil ik ook graag weten, want als ik het zo las, dacht ik eigenlijk dat je alles geheel binnen wou kweken. En dan zou voor volwassen planten 130x70cm oppervlakte 2 a 4 planten overblijven. Zo staan 40pepers op een oppervlak van 60x40cm En een maand later, wat ongeveer jouw oppervlak is. (iets minder breed) Dus 160planten hebben wel heel wat ruimte nodig.
Geplaatst: 2 oktober 20241 j Auteur Eerste etage 160 zaailingen, vervolg etages op basis van plant kennis. Het doel is vanuit de zaailingen zo lang mogelijk in de kast kunnen kweken tot het punt van goed kunnen uitzetten in de tuin of een kas als voorbeeld. De kunst is dus een globaal beeld leren van hoe snel de gemiddelde planten groeien en hoeveel etages ik bruikbaar kan maken voor de test om vanuit de 160 te werken. Er komen geen lampen, strips of balken in de kast; ze krijgen een zelf gemaakt led plafond die meer logisch is. Wanneer je kijkt naar de bestaande zaken dan lijkt er een absurde verdeling in de leds te zitten naarmate de oppervlakte groter wordt (mogelijk vanwege kosten), de afstand tot de planten bepalend word en gebruikt men geen UV-B of de hoge range voorbij de 870 nm. Als voorbeeld een LED "Full" Spectrum,
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.