appelvrouw Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Afgelopen winter heb ik o.a. roze en kruisbes gestekt. Ook gojibes en druif. Deze zijn allen geworteld in kleine potjes, wanneer is het een goed moment om ze in de tuin te zetten? Of nog een jaar op een warm plekje en pas volgend jaar uitplanten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Die kun je nu gewoon zetten, ze staan in potjes met wortelkluit dus kunnen ze zo de grond in ,water erbij groeien maar. Ze zijn allemaal winterhard dus lage temperaturen geen probleem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 Als ze er vitaal uitzien en je weet zeker dat er genoeg worteltjes aanzitten kun je ze rustig uitplanten, ik doe dit in de avonduren, planten hebben minder stress in de nachtelijke uren en (verdampen minder). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 26, 2012 Share Posted May 26, 2012 wat ik wel doe is ook gewoon uitplanten op hun definitieve zonnige plek, maar dan, als je dat doet in zo'n even nu erg warme week, de 1e week 2-3 bamboestokjes erbij aan de zuidkant en een stukje vliesdoek oid spannen. Geen hele bouwwerken , gewoon tijdelijk voor de heetste dagen nu. En beetje in de gaten houden dat ze niet verdrogen , maar ook weer niet pamperen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted May 26, 2012 Author Share Posted May 26, 2012 Dank Heren! Ik hou ze nog en dag of wat op mijn kweektafel totdat het een dagje gaat regenen..lijkt me het beste, Ik ben blij dat ik niet tot het najaar hoef te wachten met uitplanten! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts