Geplaatst: 4 oktober 20241 j Beste, Het duurt niet lang meer en de kerstdagen komen er aan, voor mij een maand waar ik heel fanatiek was met versiering en vroeger zelf vele stukken maakte. De laatste jaren heb ik niets meer gedaan door drukte, maar wil wellicht toch weer een paar bakjes maken. Voor mij was het altijd een plezier om te struinen naar mooie takken, mos, blad en etc (deed ook herfststukjes). De lol om de natuur in te duiken (en te pakken wat mag), maar ook de brutaliteit om soms bij iemand aan te bellen of ik een paar takken ergens vanaf mocht knippen. Ik hoop dat we er een bont topic van maken met gezellige kletspraat, tips en het showen van je knutselwerken. Vriendelijke groet, Vrolijk.
Geplaatst: 4 oktober 20241 j Auteur Aantal weken geleden heb ik platmos gekocht, wou het alvast in huis hebben, omdat het mij teveel kriebelde en dan is het gevoel van hebben weer verzadigt voor ene paar weken. Uiteraard zie ik de kerstattributen weer in de winkels verschijnen en heb al de neiging om te gaan struinen naar mooie spullen, ik verzamel al een x aantal jaren glas ballen, dat plastic doet het bij mij niet goed en vind het gerinkel wel prettig zo nu en dan. Kwa kerstboom had ik een kunst, maar een paar jaar geleden weg gedaan en wil dit jaar een echte hebben die ik kan bewaren. Twijfel is natuurlijk welk soort omdat er zoveel moois is, maar daar hangt dan ook vaak een stevig prijskaartje aan. Afijn, ik wil er vroeg bij zijn en ben benieuwd wat er gaat komen dit jaar. Een deze dagen bij de Action weer een lange buitenslinger met led ophalen voor in de tuin, uiteraard fel gekleurd op flikker stand tot diep in de nacht Aantal bakjes weet ik nog niet, maar wil natuurlijk wel een paar weggeven.
Geplaatst: 4 oktober 20241 j Leuk dit @Vrolijk ik hou daar ook van; als ik met de honden door het bos loop komt er ook steeds van allerlei moois mee… onze kleindochter van nu 6 keek vol verwondering naar een takje met beukennoot hulsjes en dat daar dan ook nog eetbaren nootjes uit kwamen!! 😍😊 Ik spotte van vandaag al een plek waar bessen klimop groeit, de besjes zijn nog niet groot genoeg maar ik houd ze in de gaten😊
Geplaatst: 10 oktober 20241 j Ik knutsel elk jaar met mijn kinderen kerststukjes! Leuk. De ene keer wat mooier dan de andere x. Zij zitten nog in d leeftijd dat meermeermeer altijd veeeeeel mooier is.
Geplaatst: 5 januari 20251 j Beetje aan de late kant, maar misschien als inspiratie voor Kerst 25 Ik heb een Kerstjurk gemaakt, mijn partner wilde dit jaar geen kerstboom kopen, maar juist wat meer met kerststukjes en losse versieringen doen. Een werkloze paspop (momenteel naai ik maar amper ivm studie tot docent Frans), kippengaas en dennentakken. Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.