Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vogels weren van fruitstruiken


karin70

Aanbevolen berichten

ik heb fruit struiken staan, bosbessen, frambozen, bramen en aardbeien en wil daar de vogels vandaan zien te houden zonder overal blauwe netten over te hoeven gooien. Wie weet er een goed alternatief. Ik zit te denken aan cd's ophamgen. ik heb rondom de aardbeien al een lintje gespannen wat een bepaalde trilling moet geven waardoor de vogels weg blijven. Maar dat is wat lastiger rond de andere planten te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit te denken aan cd's ophamgen. ik heb rondom de aardbeien al een lintje gespannen wat een bepaalde trilling moet geven waardoor de vogels weg blijven.

Je kunt er nog zo'n kermis van maken maar alles went op den duur voor die beestjes . Zo stom zijn die vogels nu ook weer niet. De enige effectieve manier om ze van je vruchten af te houden is om die af te schermen met een net . Als je een niet te grote maaswijdte neemt hoeft daar geen vogel in verstrikt te raken.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook frambozen al een paar jaar en heb nog nooit gezien dat daar 'n vogeltje in duikt takjes zijn wat gedoornd ( of hoe dat ook mag heten ) ook de rode bes blijft altijd meer dan genoeg aan zitten en heb hier toch genoeg vogels zitten...

maar misschien weten de vogeltjes dat ik ze ook erg lief vindt en oh zo mooi!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat niet lukken, net is enigste oplossing je hebt ze zwart of groen, blauw nog nooit gezien.

En zo lang hoeft net er niet over hoor is paar weken.

 

 

Bij ons op de moestuin zijn er zelfs met paarse en gele netten over de bessenstruiken...

Had ze ook nog nooit gezien. ( vind t niet fraai trouwens, die keluren )

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel uitkijken met de maasgrootte van de netten... vorig jaar hingen er zwarte netten, los over wat rode bessenstruiken van buren en daar heb ik deze bonte specht van de verstikkingsdood mogen redden.

Pastte er precies met z'n koppie door, zag de netten niet want zwart..., netten hingen los pootjes én nekje zaten totaal verstrikt...

 

specht-201137671338723346.JPG

 

Na een half uur luidkeels om hulp/brand etc te hebben geroepen kwam er eindelijk redding (met een mes) en hebben we de specht kunnen bevrijden. Hij vloog heel snel naar boom nabij om bij te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...