zoonen Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 wat staan ze er mooi bij. wij zaaien ze altijd rond koninginnedag. dit jaar is denk ik het vijfde jaar dat we voederbieten doen. onze buurman had weleens een halve hectare voederbieten, die we allemaal met de hand moesten rooien , wel leuk.we verbouwen ook bruine bonen, aardappels, kool, tarwe, rogge en erwten in het groot. en dan natuurlijk nog een moestuin! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 1 juni 2013 Auteur Geplaatst: 1 juni 2013 Misschien kan je ook eens wat foto's plaatsen? Van hoe jullie zaaien, of oogsten? We moesten al wieden: Dat was op 25-5. Je ze bijna groeien nu, zo staan ze er nu bij: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
zoonen Geplaatst: 3 juni 2013 Geplaatst: 3 juni 2013 (aangepast) ik heb dit maar weer verwijderd, want ik wilde het je alleen maar laten zien, maar ik wil er liefst niet mee te koop lopen. niet iedereen op internet hoeft alles maar te zien. ik hoop dat je het niet erg vindt. 16 juni 2013 aangepast door Gast Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 juni 2013 Auteur Geplaatst: 11 juni 2013 Leuke foto's! Maak gerust eigen topics aan hoor! Hier hebben we uitgedund, al iets te laat... Maar daardoor zit er lekker wat blad aan, om er stamppot van te maken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Red Geplaatst: 14 juni 2013 Geplaatst: 14 juni 2013 @ jorieke ,misschien blonde vraag maar maak je stamppot van de voederbiet bladeren? @ zoon, ziet er erg mooi uit Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Jorieke123 Geplaatst: 14 juni 2013 Auteur Geplaatst: 14 juni 2013 Ja, ik heb er stamppot van gemaakt. Van het blad, de steeltjes, en het mini bietje onderaan. De steeltjes waren nog knapperig, erg lekker! Met spekjes natuurlijk Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Red Geplaatst: 14 juni 2013 Geplaatst: 14 juni 2013 oke mooi als mijn oogst lukt ga ik het ook proberen Weer een vergeten iets wat we gewoon kunnen eten.Mijn voederbieten zijn nog niet zo groot van blad ed als wat ik bij jullie zie maar wie weet lukt het toch elke biet is er weer 1 haha tis ook het eerste jaar van alles dus alles ff bekijken hoe dat gaat Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
Jorieke123 Geplaatst: 14 juni 2013 Auteur Geplaatst: 14 juni 2013 Nu ze nog jong zijn, eet ik het blad. Ik weet niet of dat nog lekker is als de bieten al flinke knollen hebben. Maar de jonge bieten (dan zijn ze al groter dan een normale biet) zijn zelf ook lekker. Lekker zoet. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 14 juni 2013 Geplaatst: 14 juni 2013 Geweldig mooi! Ik lees hier af en toe mee, heb zelf geen bieten in grote hoeveelheden. Handig wiesapparaat trouwens, hier nomen ze het geloof ik een hoe ( houx ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 20 juni 2013 Auteur Geplaatst: 20 juni 2013 Ze groeien als een biet! 14-6: Vandaag: We hebben wel gesproeid, want het is hier gortdroog en ze hingen al slap (slapper dan normaal ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Conny Geplaatst: 20 juni 2013 Geplaatst: 20 juni 2013 Goh Jorieke, dan heb je ook plezier van je werk als het zo goed groeit. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Jorieke123 Geplaatst: 20 januari 2014 Auteur Geplaatst: 20 januari 2014 Ik heb een hele tijd geen updates geplaatst zie ik. Geen tijd, geen zin, en nog meer excuusjes. We zijn de bieten al een tijdje aan het opvoeren aan de varkens. Ze staan nog steeds in de grond, en we halen er steeds een paar rijen uit. Er is toch nog flink wat onkruid bijgekomen in de zomer en herfst. En we hadden geen tijd om alles strak en onkruidvrij/arm te houden. Er stonden vooral... tomatenplanten. Die daarna ook nog ziek werden, omdat ze tussen grote natte bieten-bladeren stonden zodra het regende of wij water gaven. Nu komt er dus steeds meer grond vrij, waar veel onkruid staat. Vooral gras. Maar ook zuring, paardenbloem, herderstasje, melde, etc.En op die vrijgekomen grond, zetten we nu wat jonge varkens. Zo zijn er gisteravond 3 verhuisd, die meteen keihard aan de slag gingen met het opruimen van de zeer kleine bietjes die we niet uit de grond halen. En al het onkruid ging er ook goed in! Ze zijn erg druk geweest, want vanmorgen herkende ik het stukje grond totaal niet terug Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 20 januari 2014 Geplaatst: 20 januari 2014 Nou... dat is duidelijk een zeer vrolijk veldvarken!! Quote
bio-fee Geplaatst: 20 januari 2014 Geplaatst: 20 januari 2014 Ooooh wat een feest voor die varkens, leuk om te zien zeg! Quote
aardbeijim Geplaatst: 20 januari 2014 Geplaatst: 20 januari 2014 Die tweede foto is gewoon ge-wel-dig !!! doe die ipv de zonnebloem Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Connie Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 Geweldig om te zien hoe die beesten genieten en jullie er alleen maar baat bij hebben Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Sliph Geplaatst: 27 januari 2014 Geplaatst: 27 januari 2014 Dat zijn nu eens echt mooie varkens! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 januari 2014 Auteur Geplaatst: 31 januari 2014 Van de week krijgen ze er weer een nieuw stuk bij, we voeren de grotere bieten nu aardig snel op.Er staat ook nog steeds heel veel, en met deze koude nachten hebben we ze afgedekt met oude zeilen: Zoals je ziet zijn ze nog aardig groen qua blad. En de knol zelf is ook nog erg mooi. Op de voorgrond van deze 1e foto zijn alle bieten al gerooid en gevoerd. Er blijft een mooi groen veldje achter Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
berijl Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Misschien kan je ook eens wat foto's plaatsen? Van hoe jullie zaaien, of oogsten? We moesten al wieden: Leuk topic om te lezen. Dit jaar gaan wij ook een iets groter veldje inzaaien met voederbiet en ik vroeg mij af, is het fijn werken met zo`n wielschoffel (of hoe noem je het?! ), maakt het qua arbeidsintensiviteit veel uit ivm een gewone schoffel of kost het (alsnog) veel kracht? M.a.w. , is het een echt mannending of voor mij ook een fijn hulpwerktuigje? Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2014 Auteur Geplaatst: 10 februari 2014 Het ligt heel erg aan je grondsoort en aan hoe droog het is denk ik. In onze lichte zandgrond gaat het als een speer. We hebben dan ook echt GEEN steentjes of andere obstakels in de grond. En we hadden een plek waar je af en toe op een hele strook met kweekgras stuitte. En dan werkt ie ook niet goed.Maar daar schoffel je ook niets aan met een normale schoffel Het is wat lastig dat je eigenlijk steeds op de ongeschoffelde baan moet lopen, terwijl je schoffelt. Omdat je anders het geschoffelde weer aanloopt, en het onkruid dan nog wel weer uit kan gaan lopen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
berijl Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 bedankt voor je snelle antwoord. Ja, dat lijkt me ook wat lastig, dat je weer over je eigen werk heen loopt. Zo te lezen is het meer een werktuigje voor mijn man hahaha, maar ik heb dan zelf ook een hekel aan schoffelen Kan het blad/mesje - of hoe noem je het - er eigenlijk afgehaald worden om te slijpen? Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2014 Auteur Geplaatst: 10 februari 2014 Ja, die moet er wel af kunnen denk ik. Je kunt ze dan ook verstellen. Die van ons is alleen nogal roestig, dus daar wil het niet echt bij. Je hebt nieuwere varianten waar je dan ook andere hulpstukken op kan zetten. Zoals een aanaarder. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
T0M Geplaatst: 10 februari 2014 Geplaatst: 10 februari 2014 Op de website van het leven van het land http://www.levenvanhetland.nl kan je vanalles vinden hierover. Quote http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
berijl Geplaatst: 12 februari 2014 Geplaatst: 12 februari 2014 we hebben vandaag een wielschoffeltje van iemand kunnen overnemen. ~t oude heertje vond het super dat wij er oren naar hadden. Hij had `t zelfs nog even voor ons geslepen Bij thuiskomst gelijk een stukje geprobeerd en manlief is er enthousiast over Quote http://www.fromapreciousplace.nl Droom en doel om zoveel mogelijk natuurlijk te leven, tezamen met onze dieren. Wegens boerenerf-drukte niet altijd even veel tijd om te forummen (helaas .. ) Maar per pb of mail ben ik bereikbaar.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.