Jump to content

Voor iedereen die op de kleintjes let

Recommended Posts

Op 15-11-2024 om 11:15, Rookie zei:

bestellingen voor volgend jaar

Daarom heb ik gelijk mijn slag geslagen. Ik was nog wat vergeten bij Samenhaus. Zij konden het er niet meer bij doen, maar gaven mij een code voor gratis verzenden, alleen geen 25% korting die ze nu hebben, maar de verzendkosten waren duidelijk veel hoger.
Voor degene die in Duitsland wonen of vlak bij de Duitse grens wonen en een postadres hebben: Bij Samenhaus 25% korting op zaden die ze op voorraad hebben en het gaat super hard! Dat kon ik zien na mijn bestelling na 2 dagen hoeveel bestellingen er tussen lagen: 391!
https://www.samenhaus.de/

• Like 1

Ik zou alleen nog radijs mooli willen hebben, verder voldoende voorzien door de biozaden doos. Beetje zonde om voor zo weinig een bestelling te doen. Ik kijk wel hier in de winkel of ze die hebben en anders volgend jaar dan maar. Helaas wel stuk duurder dan. Maar altijd nog goedkoper dan de verzendkosten die er nu bij zouden komen lijkt mij. 

On 11/19/2024 at 4:04 PM, Petrasmoestuin said:

Daarom heb ik gelijk mijn slag geslagen. Ik was nog wat vergeten bij Samenhaus. Zij konden het er niet meer bij doen, maar gaven mij een code voor gratis verzenden, alleen geen 25% korting die ze nu hebben, maar de verzendkosten waren duidelijk veel hoger.
Voor degene die in Duitsland wonen of vlak bij de Duitse grens wonen en een postadres hebben: Bij Samenhaus 25% korting op zaden die ze op voorraad hebben en het gaat super hard! Dat kon ik zien na mijn bestelling na 2 dagen hoeveel bestellingen er tussen lagen: 391!
https://www.samenhaus.de/

Zit ook even op die site te kijken, maar veel zaadgoed is over de houdbaarheidsdatum. En zelfs dan nog pittig aan de prijs, al is het voor Duitse begrippen weer goedkoop. Heb een paar jaar geleden ook eens oud zaadgoed gekocht en dan moet je gewoon verwachten dat veel niet opkomt. Ik denk dat deze zaak zaadgoed van andere zadenhandelaren opkoopt en dan zo verkoopt, gezien de merken die zij verkopen.

Ik koop in Frankrijk in en nog wat in Nederland.

1 uur terug, Flup zei:

over de houdbaarheidsdatum.

Daarom is er nu 25%. Zij blijven zeggen dat de meeste zaden nog jaren meegaan. Ik had ook een viertal verkeerde zakjes binnen. Tenminste 1 zakje was van een ander merk en dus oudere datum. De andere 3 zakjes was het goede merk, maar een oudere datum dan die op de website stond. Ik ben uren bezig geweest ermee. Eerst alles checken of ik alles binnen heb gekregen aan de hand van mijn bestelling. Dan alle data bekijken op de website. Fotos gemaakt van alle zakjes, voor en achter en opgeslagen. En toen ging ik per zaad op de website kijken of ik gekregen heb qua data. En toen kwam ik erachter dat niet alles klopte.
Toen geschreven en ik krijg de 4 zakjes vergoed, met de vermelding dat het zaad nog kiemkrachtig is. Als dat niet zo is, dan bestel ik daar niet meer.
Ik heb al diverse keren bij hen besteld, en niet alles kwam op, maar de datum was wel goed. Dus dat zegt ook niet alles.
Welk bedrijf in Frankrijk @Flup ?

• Like 1

@Petrasmoestuin

Klopt dat ook bij zaadgoed dat nog wel goed is qua datum niet alles opkomt. Wat dat betreft vind ik de meeste bekende Duitse zaadgoedmerken best slecht. Kiepenkerl en Sperli doen het wel goed, maar die hebben weer connecties met Monsanto (nu Bayer) en genetisch modificeren en daar wil ik niks mee van doen hebben.

In Duitsland koop ik bij biologische zaadgoedinitiatieven, dat is wel veel duurder. Of ik krijg het omdat ik lid ben van zaadgoedverenigingen waar oude soorten worden behouden en verspreid.

In Nederland vind ik van der Wal zaden goede kwaliteit leveren voor een goede prijs. Al laat ik die wel naar een Nederlands adres sturen, want naar mijn Duitse adres is de post niet altijd betrouwbaar. 

In Frankrijk koop ik zaadgoed net van wat ik tegenkom. Ben daar ook aan het testen, welke merken goed en niet zo goed zijn.

• Like 3