Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Allium waarvan ik niet zeker ben van de naam


Jorieke123

Aanbevolen berichten

@Eva: de 'blaadjes' zijn echt plat, zoals bij knoflook. Het gaat dan ook richting de look-kant van de familie

 

@Hans: Krullend blad? Of van die gekke krullen in de bloeistengel? Want dat laatste doet de Allium sativum var. ophioscorodon ook.

De soort van de foto doet dat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hele vreemde golven van het blad net in voorjaar bedoel ik, volgens mij was jij dat die een foto liet zien.

Ik bedoel niet de bloei maar meer de net uitlopende stengels die zo apart dan op de grond liggen en later gewoon rechtop gaan,

wacht even een link naar foto dan kun je zien wat ik bedoel.

https://www.google.nl/search?q=allium-senescens-glaucum&rlz=1C1AVNE_enNL729NL729&oq=allium-senescens-glaucum&aqs=chrome..69i57j69i60j0l4.558j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh die! Ja, nee, dat is een andere. Die staat even verderop, en bloeit wat lager en ook wat blauwer als ik het me goed herinner.

Deze van de foto is ook hoger, en loopt vanaf de grond vrij snel omhoog. Ik zal zo even spieken welk label ik er bij had gezet, allium montano ofzo?

(even gezocht) Allium senescens montanum...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...