Petrasmoestuin Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Een aantal tomaten moeten op de plek van de sugarsnaps. erwten of peulen komen. Die zijn nog aan het groeien. Een aantal tomaten komen in mijn kastje en op het terras. Die ga ik binnenkort toch plaatsen. Hier is geen nachtvorst voorspeld en op het terras is het bijna de hele dag zon en in mijn kastje kunnen ze beschermd worden, niet helemaal dicht, wel zo veel mogelijk. Mijn tomaten zijn ook nog klein, maar ze hebben toch wel 6 of meer blaadjes. Maar dat is bij mij normaal dat het niet zo snel gaat. Dat halen ze buiten wel in. Beter dan die hele lange nekken. Sommigen moeten wel in een grotere pot misschien overgezet, als ze niet buiten komen, even een puzzel welke eerst mogen. Eigenlijk kijk ik eerst naar degenen die het grootst of sterkst zijn, die ik het lekkerst/belangrijkst vind. De rest moet wachten. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Zo doe ik dat dit jaar ook. Ik heb best wat verschillende soorten dit jaar. Ik weet wel welke ik het belangrijkste vind. Deze gaan eind mei als eerste de potten/mini's in. Zelfde geld voor de paprika's en pepers. Ik moet wachten tot de uien en knoflook ook klaar zijn. Voor de courgette en komkommers moet ik wachten op de peultjes en sugarsnaps voor ze klaar zijn. Ik heb nu wel een aantal flinke potten waar ik bepaalde kleinere tomaten en pepers in kan zetten. Daar ben ik erg blij mee. Quote
loes Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Maken jullie het jezelf niet heel moeilijk door gewassen voor de tomaten te zetten? Bij mij zijn tomaten de hoofdteelt, daar zet ik geen gewassen vooraf zodat ze de grond in kunnen zodra de vorst is geweken want het buitenseizoen is al zo kort. Nu ben ik dit jaar wat later geweest met voorzaaien dus de planten zijn nog niet zo groot als de bedoeling was maar dat halen ze buiten inderdaad wel weer in. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Ik ga de paprika's en pepers toch deze week buiten zetten. Ik heb 3 Blockpaprika's die best hoog zijn en die komen op een plek waar er veel zon is. Ook de puntpaprika's. De Pepers komen achter de tomaten op mijn terras, daar is echt de meeste zon. Ik moet echt plaats maken voor nieuwe zaaiingen als pompoen en courgette die onder de lamp komen, omdat ik een vrij donkere keuken heb. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden @loes gelukkig heb ik dat bij een paar tomatenplanten, de meeste gaan elders. Maar het ligt natuurlijk eraan hoeveel vakken je hebt. Ik heb straks misschien een probleem met de pompoen en courgette. Die komen op de plek van peulen, erwten en sugarsnaps. Ook waar de bonen komen heb ik aan de voorkant van mijn zakken nu b.v. radijs, dille of sla staan. Ik combineer veel met mijn vakken en ik heb nu ook een super oogst. Zo zonde om de bakken leeg te laten staan. Ik heb luchtuien en daarvoor staat veldsla en bij de ander rucola b.v. Quote
loes Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Dat heeft niets te maken met de hoeveelheid vakken want jij hebt 4x zoveel als het niet meer is. Vakken tijdelijk leeg laten staan klinkt zonde maar het betreft bij tomaten alleen het vroege voorjaar wanneer er al niet zoveel mogelijk is. Als je met tomaten het zaaien of uitplanten te ver uitstelt dan heb je geen of een beperkte oogst omdat het seizoen te kort is, dat vind ik pas echt zonde van alle tijd en energie die erin is gestoken. Maargoed ik snap sowieso die erwten als voorteelt niet, is dat een MM ding?? Erwten oogst je relatief vroeg maar niet vroeg genoeg voor een opvolgende zomerteelt, wel voor winterteelt en laten kolen nu de perfecte opvolger zijn van de peulen maar dat is een heel ander topic. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.