woldistel Geplaatst: 1 juni Geplaatst: 1 juni (aangepast) @Rookie dankje voor het compliment. 😊 Ik word vaker beschuldigd van nuchterheid, droogheid, sarcasme en cynisme. Klopt allemaal. Ik vind het soms lastig om er niet gelijk met gestrekt been in te gaan en ik heb ook niet altijd genoeg geduld en ook niet altijd gelijk. Gelukkig schrijf ik lang niet alles wat ik denk, of ik gooi het weg voor het voor altijd op het web blijft hangen 😁 Afharden doe ik niet zoveel (dwz het slepen met plantjes van binnen naar buiten en terug en dat dagenlang). Ik heb het geluk dat ik een glazen kas heb. Wat in huis is gekweekt, gaat op een dag naar de kas en vanuit daar verder. Ik kijk daarbij naar de weersvooruitzichten voor een week. Daarna vind ik mijn plantjes aangepast. Als het daarna kouder wordt oid, tja dat is dan jammer. Vooral niks te vroeg buiten zetten en meestal komt het dan wel goed. En anders maar niet, jammer dan. 1 juni aangepast door woldistel 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 1 juni Geplaatst: 1 juni Ja @Rookie die MM met eerst 1 uur, dan 2 uur, dan 3 uur totdat je 7 uur hebt afharden. Ach, nu met dat mooie weer lap ik dat aan mijn laars. Ik had zaaiingen die net 2 dagen geleden opgekomen waren: pompoenen en courgettes en die laat ik nu dag en nacht buiten en ze doen het prima! Als ze wat groter zijn, dan gaan ze op hun plek. Sommigen moeten echt nog 3 weken wachten omdat ik zo stom was om ook erwten achter de sugar snaps en peulen te zetten. Ook andere nieuwe zaaiingen zet ik gewoon buiten nu. Daar krijgen ze meer licht en een beetje zon. Mijn tomaten staan al in de bakken. Alleen eentje blijft erg klein, maar dat was een probleem tomaat met voorzaaien al. De andere doen het prima op verschillende plekken. 2 Quote
Goldfish Geplaatst: 1 juni Geplaatst: 1 juni @appelvrouw het gaat om deze Maskotka - Diana's mooie moestuin 2 Quote
Gitta Geplaatst: donderdag om 20:59 Geplaatst: donderdag om 20:59 Op 1-6-2025 om 19:28, Petrasmoestuin zei: pompoenen en courgettes en die laat ik nu dag en nacht buiten en ze doen het prima! Zo doe ik het al jaren bij die en ook de komkommer doe ik zo. De tomaten, pepers en paprika's hard ik wel af. Maar niet zo extreem als bij de mm. Ik vergeet namelijk binnen te zetten. Dus ze staan meteen een halve dag buiten bij mij. Wel op een beschutte plek. Gaat prima, nooit problemen mee gehad. Heeft waarschijnlijk ook te maken met dat ik al moestuinierde voordat ik mm had ontdekt. Ik was een meisje van 4 toen mijn vader mij alles begon uit te leggen en te leren. Dus niet te benauwd doen hoor. Planten kunnen vaak best wat hebben tegen die tijd. Zeker nu het al zolang mooi weer is. Bij mij stonden ze al vanaf half april bijna iedere dag buiten overdag. 3 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: gisteren om 07:49 Geplaatst: gisteren om 07:49 Ik had allerlei planten vanaf half april buiten staan, nadat ik ze adgehard had. Knolselderij, tomaat, aubergine. De waterspibazie en Nalabar zette ik alkeen s nachts binnen als het koud was. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.