Geplaatst: 2 februari 201114 j hallo beste moestuiners .wanneer kan ik spinazie zaaien onder een plastic tunnel .de grond waar ik op kweekt is een zandgrond tegen een houtwal aan .wie o wie weet het
Geplaatst: 2 februari 201114 j Hallo Peet, Zaaien vanaf januari/februari onder koud glas. Voor een plastic tunnel en volle grond zou ik wachten tot maart. Tenzij de tuin beschut ligt en het de komende maand zacht weer is. Spinazie kiemt namelijk vanaf temperaturen van ongeveer 7 graden c. Na het kiemen kunnen ze wel tegen lagere temperaturen.
Geplaatst: 2 februari 201114 j Nog een kleine aanvulling... gebruik voor de vroege teelt een scherpzadig ras (stekelige zaden) . Een scherpzadig ras is daarvoor meer geschikt dan een rondzadig ras. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 5 februari 201114 j Ik ga het half feb proberen, lukt het niet dan zaai ik later nog een keer, wel dan wel. Inderdaad scherp zaad dat is voor de vroege teelt. Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.