Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Oh ja, ik vergeet al die aalbessen die mijn man heeft geplukt, geen hele trossen, maar de rode bessen uitzoeken vanwege de vogels. Een heidens karwei op zijn knieën.

20250613_200621.jpg

Geplaatst:

Die sjalot, lijkt op sjalot gri, had nog goed uit kunnen groeien tot lekkere dikke sla sjalotjes!

33 koolsoorten toe maar😍

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik kan al 2 dagen niet inloggen via tatalk. Wachtwoord is biet geldig zogenaamd. Heel irritant….

Anyways. Wat deed ik. Ow ja. Kassen zijn weer onkruidvrij en de peperkas is luisvrij. Alles afgespoten. Ik heb veel water gegeven in de kassen en alle potten en bakken. Kilo’s aardbeien geplukt en het enige wat we ermee doen is direct opeten. Soms blijft er wat over en dan de volgende ochtend. Onbegrijpelijk hoeveel we opeten. Geen jam of niks. Ik heb gisteren een nieuwe moeabak gekocht. Deze is helaaa niet voor mezelf maar een cadeau. Ben begonnen met kleine potjes voor te zaaien voor erin want moet er bijna 3 u mee rijden. Dus kan het niet ingezaaid meenemen. De patio schoongespoten em gedweild en zo ook de buitenkeuken. Heel veel bloemen geplukt. Alles staat er zomers en kleurrijk bij. Daar word ik nou echt blij van!

IMG_8787.jpeg

En weer verder gewerkt aan de boomhut. Pffff. Dat wordt zo nog een heel tiny tinyhouse zo. Wat een werk. Dubbelglas 😆

IMG_8785.jpeg

Vind dit zo mooi. Een voetenuitsparing in het midden. Met een afdekplaat zodat je er kunt slapen in de zomer. Komt binnen nog een tafeltje er omheen zodat de kinderen er kunnen eten. Mooi uitzicht over het water.

IMG_8757.jpeg

Geplaatst:

Wat gaaf die boomhut @Mellie 😍

Ik ben jalours hoor!! Dat is al jaren een wens van mij ik heb er zelfs een boek over… en dan zo knap dat jij dat allemaal zelf doet💪💪💪

Prachtig die bloemen kleuren 😍 ik hou er ook zo van 😍 net weer bosje verse geplukt 😍

En bos pink selderij.. kon het niet laten om die bij de paarse klaprozen te fotograferen …😍

Ik ben vroeg opgestaan om e.a voor op mijn zuid balkonnetje weg te halen.,, ik heb de mix nodig om andere planten op te potten… zie ik dat bij de violetta tuinbonen ze van onderaf weer opnieuw zijn uitgelopen en bloemen hebben… he nou kan ik die weer niet wegdoen…😁 afijn toch 3 zakken leeg👍😊 Ik zette nog 3 planten paarse boerenkool uit….Nu zo eerst maar met de honden naar het bos vinden ze fijner dan met die hitte en ik zelf nog meer…😉🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🌷🌱

IMG_4504.jpeg

IMG_4503.jpeg

IMG_4500.jpeg

Geplaatst:

Wat een mooi werk Mellie. En een prachtige plek voor je kroost om een speelhuisje te hebben.

Maar hè, ik snap die voetenuitsparing niet, zit er nou midden in het huisje een gat waar je in gaat zitten?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@appelvrouw geen idee hoe je online moet quoten… doe dat altijd in tapa. Wel wat overzichtelijker zeg.

Ja die voetenuitsparing is zodat je niet in kleermakerszit hoeft te zitten. Superhandig! En er komt een tafeltje overheen zodat je daar kunt eten tekenen lezen enz. En als je de ruimte wilt, klapt je het weg en doe je er planken over zodat het gelijkvloers is. Echt heel handig!

@Vrouwholle die roze selderij blijft een beauty zeg

Geplaatst:
24 minutes ago, Mellie said:

geen idee hoe je online moet quoten…

Te quoten tekst selecteren, vervolgens klikken op quote selection in de popup die verschijnt

Screenshot_20250614-092607.png

Geplaatst:
2 uren geleden, Arja zei:

Te quoten tekst selecteren, vervolgens klikken op quote selection in de popup die verschijnt

Gelukt, dank voor deze online cursus!

Geplaatst:

Slakken geraapt, water gegeven.

Twee soorten erwten geoogst, sugar snaps zijn eigenlijk al te ver.

Wel al een aantal sugar snap planten er uit gehaald, daar komen straks nog tomaten te staan.

Rabarber geplukt.

Geplaatst:

Geweldig boomhuis @Mellie!

Zelf vandaag vooral geplukt (erwten, peulen, sugarsnaps, rode tatsoi en paksoi) Kas water gegeven en de doorgeschoten spinazie gerooid en in dat bed alvast bamboestokken gezet voor de bonen. Die ik morgen ga doen.

Voor de bloementuin de nieuwe dahlia- en ranonkelknollen in de week gezet om morgen op te potten.

Om fanatiek tekeer te gaan was het vandaag net te warm 🥵

Geplaatst:

Alleen maar heel veel water gegeven, 3 uur bezig geweest. Ook de regentonnen zijn weer vol. Niet door de regen want die is nog steeds niet gevallen hier.

Geplaatst:

Hele dag weg geweest, dus alleen water gegeven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic